رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با ارائه پیشنهاد تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: اعمال یک تحریم تسلیحاتی همه‌جانبه علیه اسرائیل برای افزایش فشار بر تل آویو برای توقف جنگ در غزه و لبنان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس، اعلام کرد که اردوغان رئیس جمهور (ترکیه) در دیدار با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب بر ضرورت تحمیل یک تحریم تسلیحاتی همه جانبه علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرده که هدف رژیم صهیونیستی از گسترش آتشی که در غزه و لبنان برافروخته این است که در نهایت از این طریق همه سرزمین‌های مردم فلسطین را غصب کند و آنها را در سرزمین خودشان بدون زمین باقی بگذارد.

در این بیانیه آمده است: اردوغان در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به حملات اسرائیل به غزه و لبنان بار دیگر تاکید کرده است که آنکارا تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا جنایات تل آویو بدون مجازات باقی نماند.

این بیانیه می‌افزاید: رئیس جمهور ترکیه در این دیدار همچنین ابراز امیدواری کرده است که تنش‌ها در سوریه، لیبی، سومالی و اتیوپی به سرعت حل شود و این مناطق هرچه زودتر به صلح، آرامش و ثبات دست یابند.

پس از گذشت حدود یک سال از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در طول این مدت ۴۲ هزار و ۴۰۹ فلسطینی در این منطقه که بیشتر آنها زن و کودک هستند، به شهادت رسیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.125