رئیس جمهور کشورمان بر آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن دستاوردهای علمی با قرقیزستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیروز دوشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به نیویورک، در دیدار «صادیر جاپاروف» رئیس جمهور قرقیزستان، سیاست ایران را توسعه روابط با کشور دوست و برادر قرقیزستان دانست و با تاکید بر اهمیت اقدام سریع برای رفع موانع توسعه مناسبات دو کشور، تاخیر در تشکیل کمیسیون مشترک ایران و قرقیزستان را از جمله این موانع دانست و فعال شدن سریع این کمیسیون را خواستار شد.

رئیسی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های علمی قابل توجه جوانان ایرانی با وجود تحریم‌های ظالمانه، گفت: ایران آمادگی دارد این دستاوردها را با کشور دوست قرقیزستان به اشتراک بگذارد.

«صادیر جاپاروف» رئیس جمهور قرقیزستان نیز در این دیدار با تبریک عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای، این عضویت و افزایش همکاری‌های ناشی از آن را به نفع دو ملت و منطقه دانست.

رئیس جمهور قرقیزستان با بیان اینکه دو کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط دارند از عدم گسترش روابط اقتصادی و تجاری تهران و بیشکک ابراز تأسف کرد و گفت: با تکمیل کریدور چین - آسیای میانه - ایران و همچنین توسعه بسترهای ارتباط ریلی کشورهای آسیای میانه با مناطقی مثل بندرعباس در ایران، می‌توان مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور را گسترش داد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای حضور در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیروز دوشنبه در صدر هیات عالیرتبه سیاسی وارد فرودگاه "جان اف کندی" نیویورک شد.

سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دیدار با برخی از سران کشورها و سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم، از جمله برنامه‌های رئیسی در سفر به نیویورک خواهد بود.

نشست‌های سالانه مجمع عمومی به‌عنوان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی، فرصت مناسبی برای رایزنی‌های سیاسی بین‌المللی است که به دلیل حضور اکثر مقامات عالی رتبه کشورهای جهان گفت‌وگوهای دوجانبه را نیز فراهم می‌کند.

112

بیشتر بخوانید:

رئیسی: استفاده از زبان زور علیه ملت ایران ابزاری کارآمد نیست

تاکید رئیسی بر تسریع اجرای کامل توافقات اقتصادی و تجاری ایران و قزاقستان

رئیسی بر ضرورت احیای روابط ایران و الجزایر تاکید کرد

تاکید رئیسی بر گسترش روابط ایران با کرواسی

رئیسی: هرگام آمریکا برای عمل به تعهدات، به اعتمادسازی کمک می‌کند

رئیسی: در مجمع عمومی سازمان ملل صدای ملت ایران خواهیم بود