سخنگوی وزارت بازرگانی چین از پایبندی پکن به تحریم های شورای امنیت سازمان ملل ضد کره شمالی خبرداد.

به گزارش ایران پرس، «گائو فنگ» ضمن پایبندی چین به تحریم‌های سازمان ملل درباره ممنوعیت واردات زغال سنگ یا غذاهای دریایی از کره شمالی گفت: پکن از فوریه گذشته خرید زغال سنگ از کره شمالی را ممنوع کرده است.

با این حال، وزارت بازرگانی چین در 23 مرداد (14 اوت) اعلام کرد به محموله هایی که قبل از اجرایی شدن تحریم های سازمان ملل در 14 شهریور (5 سپتامبر) در بنادر این کشور قرار دارند اجازه ترخیص می دهد.

قطعنامه‌ اخیر شورای امنیت علیه پیونگ یانگ، ضمن محدود کردن واردات نفتی کره شمالی، صادرات محصولات صنایع نساجی این کشور را هم ممنوع می‌کند.

این قطعنامه همچنین میزان صادرات نفت خام، گاز مایع و محصولات پالایش شده نفتی به کره شمالی را نیز با محدودیت های مواجه می‌کند.

صنایع نساجی بعد از صادرات زغال سنگ و سایر مواد معدنی دومین منبع در آمد مهم کره شمالی است.

آمریکا و شورای امنیت با هدف محدود کردن برنامه های اتمی و موشک‌های بالستیک کره شمالی این تحریم ها را علیه پیونگ یانگ اعمال کرده اند.

به گفته هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، تحریم‌های جدید علیه پیونگ‌یانگ ضمن اعمال محدودیت های 90 درصدی بر صادرات کره شمالی، قادر است حدود ۸۰۰ میلیون دلار از درآمد سالانه این کشور بکاهد.

با این حال مقامات  کره شمالی بارها اعلام کرده اند که تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ هیچ تاثیری روی برنامه های دفاعی این کشور ندارد و ­تا زمانی که آمریکا و متحدان این کشور به تهدیدهای خود ضد کره ­شمالی ­­ادامه دهند، این کشور به تقویت توانمندی های نظامی و توانایی حمله پیشدستانه خود ادامه خواهد داد.134/112

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه کره شمالی: دلیل اتمی شدن پیونگ یانگ، آمریکا بود/ ترامپ، اختلال ذهنی دارد

واکنش کره شمالی به تشدید تحریم‌های سازمان ملل ضد پیونگ یانگ

دولت ترامپ 8 بانک و 26 فرد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد