بلگراد-ایران پرس: تجمع ضد صهیونیستی و همبستگی با مردم فلسطین در منطقه زمون در بلگراد برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در این تجمع، محمد نامورا سفیر فلسطین در صربستان، امیر پورپزشک رایزن فرهنگی کشورمان، فعالان اجتماعی، مهاجران فلسطینی و جمعی از شهروندان بلگراد حضور داشتند.

محمد نامورا سفیر فلسطین با اشاره به اینکه 300 روز از آغاز تهاجم و نسل‌کشی اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه می گذرد، گفت: تاکنون بیش از 39 هزار نفر توسط صهیونیست ها قتل عام شده اند که بیش از نیمی از آنها زن و کودک هستند. ساکنان کرانه باختری اشغالی نیز از شکنجه روزانه مقامات و شهرک نشینان اسرائیلی در امان نیستند و بیش از 9000 انسان بی گناه از جمله 300 زن و 635 کودک در زندان های اسرائیل به سر می برند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی علیه فلسطینی ها می خواهد کل منطقه خاورمیانه را درگیر جنگ کند. ارتش اسرائیل هر روز دست به اقدامات تحریک آمیز می زند و با لبنان، یمن، عراق ، سوریه و ایران درگیری ایجاد می کند. اسرائيل از اين طريق سعي دارد جنگي گسترده تر به راه اندازد و ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران در همین راستا صورت گرفت.

در این تجمع  با توجه  به عدم محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی توسط جامعه بین المللی و بلوک غرب، از همه شهروندان صربستان دعوت شد که به همبستگی با مردم  فلسطین بپیوندند و از این طریق صدای خود را در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و ایالات متحده بلند کنند.

116