نظامیان رژیم صهیونیستی برای سومین روز متوالی با محاصره بیمارستان شفا در نوار غزه، مناطق مجاور آن را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، نظامیان رژیم اسرائیل در حملات دو روز گذشته به بیمارستان شفا نزدیک به ۹۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و دست کم 350 نفر را هم بازداشت کرده اند.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 15 مهر - 7 اکتبر 2024 تاکنون، 31 هزار و 819 فلسطینی به شهادت رسیده و 73 هزار و ۹۳۴ نفر نیز زخمی شده‌ اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین نزدیک به هشت هزار نفر نیز زیر آوار مانده‌اند.

شهادت بیش از 100 توزیع‌کننده غذا در باریکه غزه

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد، بیش از 100 تن از کارکنان توزیع کننده کمک‌های بشردوستانه و کسانی که به دنبال دریافت این کمک‌ها در باریکه غزه بودند، طی یک هفته گذشته بر اثر حملات رژیم نسل کش صهیونیستی به باریکه غزه شهید شدند.

در همین حال، سازمان جهانی بهداشت از افزایش شمار نوزادان در خطر مرگ در باریکه غزه در پی حملات رژیم نسل کش صهیونیستی و ممانعت این رژیم اشغالگر از ورود محموله‌های غذایی به باریکه غزه خبر داد.

نهاد بین‌المللی ناظر بر سطح گرسنگی در جهان مرتبط با سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داد، کمبود شدید غذا در باریکه غزه ناشی از حملات رژیم نسل کش صهیونیستی از سطح قحطی عبور کرده است و در صورت عدم آتش‌بس فوری در باریکه غزه و افزایش ارسال مواد غذایی، خطر مرگ جمعی در این باریکه قریب‌الوقوع خواهد بود.

طبق گزارش برنامه جهانی غذا، حدود 1.1 میلیون نفر در غزه «با گرسنگی فاجعه بار دست وپنجه نرم می کنند که براساس داده های طرح یکپارچه امنیت غذایی (IPC)، این بالاترین تعداد افرادی است که تاکنون با گرسنگی فاجعه‌بار مواجه شده‌اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

117

بیشتر بخوانید:

بمباران بیمارستان شفا؛ جنایت تازه صهیونیست‌ها در غزه

محکومیت جنایت نظامیان صهیونیستی در مجتمع پزشکی الشفاء غزه از سوی هنیه