حمله های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه تعدادی شهید و زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، به نقل از فلسطین الیوم، در حمله هوایی و زمینی بامداد امروز شنبه نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه ۴۹ فلسطینی شهید شدند.

در یکی از جنایات رژیم صهیونیستی، جنگنده های این رژیم منزلی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز باریکه غزه را بمباران کردند که بر اثر آن  ۹ نفر شیهد و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

منطقه الغرافه و شمال اردوگاه النصیرات در مرکز غزه در چهار نوبت از سوی اشغالگران هدف حمله قرار گرفت.

در حمله اشغالگران صهیونیستی به شرق باریکه غزه نیز شماری شهید و زخمی و به بیمارستان شفا منتقل شدند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مناطق شمال شرق شهر خان یونس در جنوب غزه را هم گلوله باران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی  در شبانه روز گذشته مرتکب ۷ قتل عام دیگر در باریکه غزه شد که طی آن ۶۳ نفر شهید و ۱۱۲ نفر دیگر مجروح شدند.

وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۵۵۳ نفر و مجروحان به ۷۳ هزار و ۵۴۶ نفر خبر داد که ۷۲ درصد از آن‌ها زن و کودک هستند.

در شرایط کنونی بیش از هشت هزار فلسطینی در شمار مفقودان و زیر آوارماندگان قرار دارند که نیروهای امدادی به دلیل ادامه جنگ و کمبود امکانات، توانایی دسترسی به آنها را ندارند.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هم در گزارشی اعلام کرد، از هر سه کودک فلسطینی زیر دو سال، یک کودک در باریکه غزه دچار سوء تغذیه است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز به تازگی در بیانیه‌ ای اعلام کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار آواره در باریکه غزه وجود دارند که با خطر قحطی و ادامه اقدامات متجاوزانه و محدودیت منابع مورد نیاز برای ادامه حیات مواجه هستند و هزاران کودک به دلیل نبود انواع شیر خشک در شمال باریکه غزه در معرض خطرات جدی قرار دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با ممانعت از ورود کمک های ضروری و بشردوستانه، از حربه ای دیگر برای اهداف شوم خود و ادامه نسل کشی ضد مردم فلسطین استفاده می کند.

پیشتر نیز «فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با فاجعه بار دانستن جنگ در غزه، گفت: حتی در طول همه جنگ‌هایی که در طی چهار سال گذشته در دنیا رخ داده است این تعداد کودک کشته نشده‌ است.

حزب الله لبنان هم در بیانیه ای اعلام کرد، رزمندگان این جنبش در حمایت از ایستادگی ملت شریف فلسطین، پایگاه «البغدادی» رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را هدف حملات موشکی خود قرار دادند که به طور مستقیم به هدف اصابت کردند.

پایگاه خبری المیادین هم نیز صبح امروز شنبه گزارش داد که موجی از موشک حزب الله به سوی الجلیل غربی در سرزمین های اشغالی روانه شده است. حزب الله لبنان جمعه شب نیز اعلام کرد، ۲ پایگاه‌ نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است.

116

بیشتر بخوانید:

ادامه جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در غزه/ ۳۹ فلسطینی شهید شدند

حمله گروه‌های مقاومت فلسطین به کاروان نظامی رژیم صهیونیستی

کودکان غزه، بزرگ‌ترین قربانیان جنایت رژیم صهیونیستی