دولت میانمار درخواست دیوان بین المللی کیفری را برای تحقیق درباره جنایات نیروهای ارتش و بودائیان افراطی میانمار ضد مسلمانان روهینگیا رد کرد.

به گزارش ایران پرس، دفتر«آنگ سان سوچی»، وزیر امور خارجه و مشاور عالی دولت میانمار روز جمعه در این باره اعلام کرد، با توجه به اینکه این کشور عضو دیوان بین المللی کیفری نیست، درخواست مذکور از سوی مقامات این دیوان برای دولت میانمار بی‌ ارزش است و برای آن اهمیتی قائل نیست.

درخواست دیوان بین المللی کیفری در پی نامه روز چهارشنبه «مسعود بن مومن» سفیر بنگلادش به سازمان ملل و تاکید بر لزوم تصویب قطعنامه‌ای که در آن، زمان مشخصی برای رسیدگی به وضعیت آوارگان روهینگیایی تعیین شده باشد، انجام شد.

سازمان ملل پیشتر ارتش میانمار را عامل پاکسازی نژادی در میانمار و بدترین ارتش جهان معرفی کرده است.

«کریستین شرانر بورگنر» Christine Schraner Burgener فرستاده سازمان ملل برای میانمار اطمینان داد، دولت میانمار با بازگشت صدها هزار روهینگیا که نزدیک به یک سال پیش از ایالت راخین میانمار فرار کردند، موافق است.

«بورگنر»، فرستاده سازمان ملل که از زمان انتخاب به این سمت در دو ماه پیش، دو بار به میانمار سفر کرده است، اعلام کرد ماه سپتامبر بار دیگر به این کشور سفر می‌کند.

تداوم فرار مسلمانان روهینگیا از میانمار گویای این واقعیت است برخلاف برخی ادعاها؛ جنایات وحشیانه علیه روهینگیایی‌ها همچنان از سوی بوداییان افراطی و ارتش این کشور ادامه دارد و مسلمانان راخین برای حفظ جان خود مجبور به ترک خانه‌های خود و خروج از میانمار شده‌اند.

از 25 اوت 2017 در حملات  ارتش میانمار و بودائیان افراطی به مسلمانان روهینگیایی در ایالت راخین درغرب میانمار، بیش ازشش هزارمسلمان روهینگیایی کشته، هشت هزار نفر زخمی و حدود یک میلیون  نفر به بنگلادش آواره شدند.

138/110

بیشتر بخوانید:

هشدار درباره تداوم فرار مسلمانان روهینگیا از میانمار

انتظار بنگلادش از چین درباره آوارگان مسلمان روهینگیا/ تحلیل و ویدئو

درخواست برای رسیدگی به جنایات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا/ تحلیل

ماموریت شورای امنیت سازمان ملل برای دولت میانمار/ عاملان نسل کشی مسلمانان روهینگیا محاکمه شوند