رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، ده ها تن از وزرای اسرائیلی و اعضای کنست (پارلمان) این رژیم از حزب لیکود با امضای طوماری متعهد شدند برای دو میلیون صهیونیست در کرانه باختری رود اردن خانه احداث کنند.

به گزارش ایران پرس، روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" روز سه شنبه نوشت: این سند نشانگر تغییر اساسی در سیاست و برنامه های کنونی اسرائیل در زمینه ساخت و ساز در داخل شهرک های صهیونیست نشین و احداث شهرک های جدید و نیز تقویت شهرک سازی در مناطق مختلف کرانه باختری است.

بر اساس این گزارش، در دو هفته گذشته جنبش شهرکسازی موسوم به «نحالاه» تظاهراتی را مقابل دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار کرد و خواستار شهرک‌سازی‌ها در تمامی مناطق کرانه باختری شد.

درهمین حال، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد، صهیونیست ها در ماه ژانویه تعداد 19 ساختمان متعلق به فلسطینی ها را در کرانه باختری تخریب کردند.

ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین درحالی انجام می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل، 23 دسامبر 2016 به قطعنامه‌ای که هدف آن پایان دادن به شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین است، رأی مثبت داده‌است.

رژیم صهیونیستی با ساخت شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین و توسعه این شهرک‌ها، درصدد تغییر بافت جمعیتی و ساختار جغرافیایی این مناطق به نفع صهیونیست‌هاست تا اشغالگری خود را در مناطق فلسطینی تثبیت کند. 113/118

بیشتربخوانید:

ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

اتحادیه اروپا، شهرک سازی رژیم صهیونیستی را غیر قانونی خواند

وزارت خارجه فلسطین: جامعه جهانی برای توقف یهودی سازی قدس اقدام کند