نخست‌وزیرخواستار اقدامات فوری از سوی مقامات و نهادهای مربوطه این کشور برای تسریع کمک‌های انسانی به غزه و لبنان شد. 

به گزارش خبرگزاری ایران پرس از اسلام آباد به نقل از سایت خبری رادیو پاکستان، "شهباز شریف" نخست وزیر پاکستان در نشست روز سه‌شنبه کابینه دولت این کشور، آخرین وضعیت جمع‌آوری و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه و لبنان را مورد بررسی قرار داد.

نخست‌وزیر پاکستان از مردم، به‌ویژه قشر مرفه این کشور خواست تا از صندوق‌های مالی راه‌اندازی شده برای غزه و لبنان حمایت کنند تا از این طریق کمک بیشتری به برادران و خواهران فلسطینی و لبنانی برسد. 

رادیو پاکستان گزارش داد که شهباز شریف همچنین دستور داده است که دو هواپیما و تعدادی کامیون‌ حامل محموله‌های امدادی در اولین فرصت به غزه و لبنان ارسال شوند.

وی در این نشست ضمن گفتگوی مجازی با سفیران پاکستان در لبنان، اردن و مصر، خواستار اطمینان این مقامات از رسیدن کمک‌ها به مناطق مذکور شد.

شهباز شریف همچنین دستور داد که یک پویش آگاهی کامل درباره صندوق کمک‌های مردمی پاکستان برای غزه و لبنان برگزار شود.

اعضای کابینه دولت پاکستان با ارائه گزارشاتی از آخرین محموله‌های امدادی ارسال شده برای غزه و لبنان در این نشست اعلام کردند: به دلیل حملات و محاصره‌های رژیم صهیونیستی در رساندن کمک‌ها به مناطق آسیب‌دیده در فلسطین و لبنان مشکلاتی وجود دارد.

گفتنی است دولت پاکستان از زمان آغاز جنگ غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان در مجموع یک هزار و ۲۵۱ تن کمک‌های بشردوستانه با ۱۲ فروند هواپیما شامل ۱۰ محموله برای مردم غزه و ۲ محموله برای لبنان ارسال کرده است.

116