وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) با امضای سندی برای ادامه همکاری ها توافق کردند.

سند پروژه همکاری‌های فنی پسته (TCP) بین وزارت جهاد کشاورزی، و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) امضا شد.

با توجه به جایگاه ممتاز محصول پسته جمهوری اسلامی ایران در بازار جهانی این محصول، حفظ و ارتقای روند صادرات این محصول از اهمیت راهبردی برای بخش کشاورزی و درآمد ارزی غیرنفتی کشور برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، پروژه همکاری‌های فنی پسته بین وزارت جهاد کشاورزی ایران  و فائو در راستای ساماندهی و استانداردسازی زنجیره کامل تولید تا عرضه محصول پسته ایران که یکی از محصولات مهم باغبانی از نظر سطح زیر کشت، تولید و صادرات است  در حضور محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی به امضای محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و پوباک دهوج جی‌سی، سرپرست دفتر نمایندگی فائو در ایران رسید.

وزیر جهاد کشاورزی، در این مراسم به تجربیات ایران در زمینه تولید و افزایش بهره‌ وری در واحد‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: ایران در زمینه شیلات، آبزی‌پروری، دامپروری، طیور، باغبانی، زراعت و همچنین طرح‌های مربوط به آب و خاک از جمله آبخیزداری و آبخوانداری دارای تجربیات ارزنده‌ای است.

سرپرست دفتر نمایندگی فائو در  ایران، نیز در این نشست گفت: فائو در جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی چندجانبه از اقدامات جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.