تهران-ایران پرس: یک تولیدکننده داروی ضد سرطان ایرانی گفت: از ویژگی این داروی ضد سرطان ایرانی به در دسترس بودن، رقابت پذیر با انواع خارجی، و قیمت ارزان می توان اشاره کرد.

تیام اصفهانی، تولیدکننده داروی ضد سرطان ایرانی در گفتگو با ایران پرس، با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه تولید داروهای خاص گفت: محصول تولید شده در حوزه درمان سرطان مصرف دارد که داروهای خاص بوده و در حال حاضر پس از طی مراحل فنی به بازار عرضه شده است.

وی با بیان اینکه این دارو کاملا با کمک دانشمندان و علم ایرانی ساخته شده است، اظهار کرد: با تولید این داروها در کشور علاوه بر تولید این محصول استراتژیک می‌توان بی نیازی کشور در پرداخت ارزی بالا و حل مشکلات بیماران را متصور بود.

این تولیدکننده با اشاره به ویژگی های این داروها تاکید کرد: در دسترس بودن، رقابت پذیر با انواع خارجی، و قیمت ارزان از قابلیت های این داروها است.

تیام اصفهانی گفت: این محصول مطابق با استاندارهای بین المللی ساخته و مورد تایید سازمان غذا و داروی کشور می باشد.

وی در ادامه یادآور شد که این دارو بعد از تامین نیار بیماران کشور وارد مرحله صادرات خواهد شد.

لازم به ذکر است که "دوسه تاکسل" یک تاکسان نیمه سنتستیک است، مشابه با پکلیتاکسل و از یک پیش ساز تاکسان مشتق از خارهای درخت اروپایی Taxus baccata ساخته می شود. از Docetaxel در مورد سرطان پستان متاستاتیک یا موضعی پیشرفته و سرطان ریه نوع non- small cell استفاده می شود.

از آن می توان در سرطان پروستات متاستاتیک نیز استفاده نمود و کاربرد آن در دیگر نئوپلاسم های بد خیم از جمله درمان تسکینی سرطان های سرو گردن در دست بررسی است. این دارو به طریق داخل وریدی و به صورت انفوزیون با گلوکز 5/0 یا کلرید سدیم 9/0% با غلظت حداکثر 74/0 mg/ml تجویز می شود.

116

بیشتر بخوانید:

ایران تولیدکننده داروی ضدسرطان «ایبروتینیب»

گزارش: دستاورد جدید علمی؛ تولید مواد اولیه داروی ضد سرطان

گزارش: رونمایی از داروی ضد سرطان در اصفهان

گزارش: تولید ترکیب جدید داروی ضدسرطان در دانشگاه شیراز