ملی پوشان ایران نتوانستند مثل پنج بازی قبل دروازه خود را بسته نگه دارند و با دریافت 3 گل از ژاپن در صعود به نیمه نهایی جام ملت‌ها ناکام بودند.

به گزارش ایران پرس؛ تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا به مصاف هم رفتند که ژاپن با گل هایی که در نیمه دوم به ثمر رسید، صاحب برتری سه بر صفر شد و به فینال صعود کرد.

این دیدار در ورزشگاه «هزاع بن زاید» شهر العین امارات و با قضاوت «کریستوفر جیمز» استرالیایی برگزار شد.ژاپن آغاز بهتری داشت و با حفظ توپ و میدان به دنبال گل زود هنگام در این دیدار بود.

بازیکنان این تیم با حرکات ترکیبی از جناح چپ، حملات مختلفی را روی دروازه ایران طراحی می کردند.ایران نیز برای رهایی از فشار حملات حریف به توپ های بلند روی آورده بود و به تدریج روند کار را تغییر داد و خطرات مختلفی را ایجاد کرد.

در دقیقه 22 «سردار آزمون» با حرکتی انفرادی خود را در موقعیت گلزنی قرار داد که ضربه او را دروازه بان ژاپن مهار کرد. در دقیقه 24 «وحید امیری» هافبک دونده ایران به دلیل تکل خطرناک روی «ساکای» با کارت زرد جریمه شد.

حرکات «احسان حاج صفی» و «علیرضا جهانبخش» از جناحین، تیم ایران را به دروازه حریف نزدیک کرد. در دقیقه 43 «امید ابراهیمی» دومین بازیکن اخطاری ایران لقب گرفت. در نهایت نیمه نخست این دیدار سخت و نفس گیر بدون گل به اتمام رسید تا بازیکنان، تمرکز خود را به نیمه دوم معطوف کنند. بازیکنان ایران، نیمه دوم را هجومی آغاز کردند تا حریف مجبور به عقب نشینی شود.

در دقیقه 55 تیم ژاپن حمله ای را طرحی کرد که اشتباه وحشتناک مدافعان ایران و رها کردن بازی سبب شد تا «یویا اوساکو» با ضربه سر دروازه ایران را باز کند.در دقیقه 57 «کریم انصاری فرد» به جای «وحید امیری» به میدان آمد تا ایران هجومی تر بازی کند.

در دقیقه 61 ضربه آزاد تماشایی جهانبخش را دروازه بان ژاپن دفع کرد. در دقیقه 63 توپ به دست پورعلی گنجی برخورد کرد تا داور استرالیایی نقطه پنالتی را به سود ژاپن نشان دهد. «یویا اوساکو» پشت توپ ایستاد و برخلاف حرکت بیرانوند، گل دوم خود و ژاپن را به ثمر رساند.

سپس «سامان قدوس» و «مهدی ترابی» به میدان آمدند تا شاید کمکی برای تیم ایران باشند.حملات بی برنامه ایران سودی نداشت و در دقیقه 90 «هاراگوچی» در ضد حمله ای سریع گل سوم سامورایی ها را به ارمغان آورد.کی روش در این دیدار اسیر تفکرات «هاجیمه موریاسو» سرمربی ژاپن شد تا شاگردانش حریفی برای گرفتن نداشته باشند و طلسم 43 سال قهرمان نشدن در جام ملت های آسیا، بیشتر شود.

**ترکیب ایران:علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، حسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه(سامان قدوس)، علیرضا جهانبخش(مهدی ترابی)، وحید امیری(کریم انصاری فرد) و سردار آزمون

**ترکیب ژاپن:شوئیچی گوندا، تاکهیرو تومی‌یاسو، مایا یوشیدا، هیروکی ساکای(موری یاتسی)، یوتو ناگاتومو، گاکو شیباساکی، واتارو اندو(شیوتانی)، ریتسو دوآن، گنکی هاراگوچی، یویا اوساکو و تاکومی مینامینو.118

بیشتر بخوانید:

جام ملت های آسیا؛ ترکیب تیم ملی برابر ژاپن اعلام شد

بازی اول مرحله نیمه‌نهایی جام ملتهای آسیا/ تقابل یوز‌های ایرانی با سامورایی‌ها

جام ملت‌های آسیا؛ از حال رفتن کارشناس اماراتی در برنامه زنده تلویزیونی