رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) با حضور در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس نابودی رژیم نسل کش صهیونیستی را رقم می‌زند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه با بیان اینکه راهپیمایان روز جهانی قدس همان مردمی هستند که در روزهای گذشته قرآن برسر گرفتند و امروز در خیابان‌های شهرها و روستاهای مختلف از رژیم نسل کش صهیونیستی اعلام بیزاری می‌کنند، گفت: یقین داریم این احساس برآمده از قلب‌ها، دل‌ها و فریادها حتما به نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی و اعتلای عزت مردم فلسطین و مسلمین جهان منتهی خواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی» با حضور در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در پاسخ به این سوال که امروز یکی از متفاوت‌ترین روزهای قدس را شاهد هستیم و پیامدهای این حضور چه خواهد بود؟ افزود: اینگونه مقدر شد که سرداران رشید اسلام از سپاه قدس در روز شهادت امیرالمومنین علی (ع) به شهادت برسند و در روز قدس تشییع شوند تا جلوه خاصی به این روز ببخشند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با اخلاص جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند، گفت: امروز می‌بینیم نسلی که در خیابان‌ها حضور دارند، نسلی هستند که نه امام (ره) را دیدند و نه روزهای ابتدایی انقلاب را، اما در اینجا حضور یافته‌اند تا 75 سال جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کنند و ان‌شاالله پیروزی حتمی برای مردم فلسطین و مسلمین خواهد بود.

درهمین ارتباط، «محمد باقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز امروز جمعه با حضور در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس و تشییع پیکر شهدای بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، با محکوم کردن جنایات رژیم نسل کش صهیونیستی در فلسطین و غزه، به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

«محمد باقر قالیباف» با اشاره به اینکه اهمیت موضوع فلسطین، حقوق بشر و اتحاد جبهه امت اسلامی روزبه روز برای جهانیان بیشتر می‌شود، افزود: حضور ملت ایران و مردم اقصی نقاط جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان داد که روز قدس امسال با سال‌های گذشته متفاوت تر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: دلیل این ویژگی آن است که رژیم اشغالگر صهیونیسیتی دیو صفتی و چهره اصلی خود را نشان داد و ثابت کرد نه تنها پایبند به حقوق بشر و قوانین بین المللی نیست، بلکه فقط اقدام به جنایت و کشتار مردم بی دفاع می‌کند.

«محمد باقر قالیباف»، همچنین در ادامه با تاکید این نکته که مسئله فلسطین نه تنها مسئله جهان اسلام، بلکه مسئله بشریت است، ابرازامیدواری کرد که این بیداری در جهان و بویژه جهان اسلام بتواند موجب نابودی این غده سرطانی و از بین رفتن رژیم جعلی صهیونیستی شود.

رئیس مجلس شورای همچنین در این مراسم حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس را پیام محکمی به رژیم غاصب صهیونیست‌ی دانست و گفت: ملت ایران انتقام ترور شهدا را از رژیم در حال نابودی صهیونیستی را خواهد گرفت.

«غلامحسین محسنی اژه‌ای»، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران هم امروز جمعه همزمان با روز جهانی قدس، در راهپیمایی باشکوه این روز در تهران در کنار مردم نمازگزار و روزه‌دار ایران اسلامی حاضر شد و گفت: جنایات سبعانه رژیم نسل کش صهیونیست‌ی در باریکه غزه و اقدامات جنون‌آمیز آنان در منطقه از روی استیصال و درماندگی است و رژیم منحوس صهیونیستی روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند.

رئیس قوه قضائیه ایران اظهار کرد: هر انسانی که از وجدان و عواطف بهره‌مند است، در قبال اتفاقاتی که در باریکه غزه در حال وقوع است احساس مسئولیت می‌کند، لذا روز قدس امسال نه تنها در ممالک اسلامی، پر شکوه برگزار می‌شود، بلکه در کشور‌های غربی نیز که بعضاً دولت‌های‌شان حامیان رژیم سفاک صهیونیستی هستند نیز مردم علیه جنایتکاران رژیم نسل کش صهیونیستی و حامیانشان به خروش آمدند و قطعاً روز قدس امسال نقطه عطفی در تاریخ مقاومت اسلامی علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود.

امروز جمعه پنجم آوریل 2024 (17 فروردین 1403) مصادف با 25 رمضان 1445 قمری روز جهانی قدس است. آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با دور اندیشی و ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏و پس از آن، ملت مسلمان جهان به مسئله فلسطین بعنوان یک ضرورت در حمایت از ملت های مظلوم و مورد ستم نگاه میکنند.

115