هلال احمر فلسطین اعلام کرد در پی حمله شهرک نشینان به شهرک «حواره» واقع در جنوب نابلس که با حمایت نظامیان صهیونیست انجام شد، ۳۶ فلسطینی زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس به نقل از ایرنا؛ شهرک نشینان به روستای «اللبن» واقع در شرق نابلس نیز یورش بردند و با فلسطینیان درگیر شدند.

منابع درمانی فلسطینی هم اعلام کردند، در پی حمله صهیونیست‌ها در پست ایست و بازرسی «بیت فوریک» واقع در شرق نابلس ۱۵ فلسطینی زخمی شدند.

این در حالی است که روز سه‌شنبه در کرانه باختری، چهار نفر از شهرک‌نشینان بر اثر تیراندازی در نزدیکی شهرک «عیلی» واقع در شمال رام الله کشته شده و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که مجری عملیات هنگام تیراندازی چند بار خشاب عوض کرده و این گویای اوج شکست امنیتی برای رژیم صهیونیستی است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی حادثه امنیتی «عیلی»، نشست امنیتی فوق العاده برگزار می‌کند.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در واکنش به عملیات تیراندازی در شهرک عیلی گفت: پاسخ جنایات روز گذشته اسرائیلی ها در اردوگاه جنین و یورش به الاقصی دیری نپایید.

وی افزود: انقلابیون کرانه باختری همه جا را هدف می گیرند؛ جایی که رژیم صهیونیست انتظار آن را ندارد.

سخنگوی حماس تاکید کرد: این انقلاب و انتفاضه بزرگ ادامه خواهد داشت و تا تحقق اهداف ملت ما برای رسیدن به آزادی و استقلال متوقف نخواهد شد.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.125