ده‌ها نفر از اقلیت روهینگیا میانمار هنگام فرار از این کشور به سمت بنگلادش هدف حمله پهپادی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در حمله یک پهپاد متعلق به نظامیان میانمار، ده‌ها نفر از اقلیت روهینگیایی در حال فرار به سمت مرز بنگلادش کشته شدند.

یک قایق که حامل فراریان روهینگیایی نیز دوشنبه هفته گذشته (۱۵ مرداد) در حال عبور از رودخانه «ناف» که مرز میان شمال غرب میانمار و جنوب شرق بنگلادش را تشکیل می‌دهد، غرق شد.

سازمان پزشکان بدون مرز هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان تاکنون ۳۹ نفر از فراریان را به دلیل جراحات ناشی از خشونت و زخم‌های گلوله، درمان کرده است. در این بیانیه آمده است که بیماران شاهد بمباران افرادی بوده‌اند که در تلاش برای یافتن قایق به منظور عبور از رودخانه بودند.

روهینگیایی ها هفته‌هاست که در حال تخلیه از ایالت راخین هستند، زیرا ارتش آراکان، یکی از گروه‌های مسلح نظامی، به پیشروی خود به سمت شمال این ایالت که محل زندگی مسلمانان این منطقه است، ادامه داده است.

از 25 اوت 2017 تاکنون در پی حملات سرکوبگرانه و تجاوزکارانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین، غرب این کشور،هزاران نفر کشته و زخمی شدند. بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان روهینگیا نیز مجبور به فرار به بنگلادش شده اند.

استان راخین از سال 2012 صحنه حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهینگیاست.

مسلمانان روهینگیا از حقوق شهروندی در میانمار محروم هستند.

دولت میانمار اقلیت روهینگیا را مهاجران غیر قانونی می‌داند که از بنگلادش به آن کشور رفته‌اند، درحالی که سازمان ملل متحد این گروه را اقلیتی می‌داند که تحت بیشترین آزار و شکنجه در جهان قرار دارند.

117