تهران- ایران پرس: سخنگوی اقتصادی دولت گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۵۲۹ طرح سرمایه گذاری به ارزش بیش از ۹ ملیارد دلار اجرا و ۳۱ پروژه دیگر نیز در فرایند اجرا قرار دارد.

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت و وزیر اقتصاد و دارایی در نشست خبری روز سه شنبه و در پاسخ به سوال خبرنگار ایران پرس گفت: در لایحه بودجه سال آینده میزان تخصیص بودجه با بهره وری گره خورده است اگر مدیری احساس کند که در هر صورت منابع تخصیص می‌یابد، دیگر تعهدی برای افزایش بهره وری نخواهد داشت.

وی گفت: در حوزه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی هم وزارت اقتصاد مکلف به دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی است که بخشی از آن باید از محل بهره وری تامین شود، صندوق توسعه ملی احکام بسیاری در برنامه هفتم دارد.

خاندوزی تاکید کرد: اطلس سرمایه گذاری هم باید در سال اول اجرای برنامه هفتم مدون شود.

وی در بخش دیگری ازاین نشست با اشاره به نوسانات ارزی در روزهای اخیر گفت: بخش عمده نوسانات ارزی روزهای اخیر ناشی از تحولات نظامی منطقه است به ویژه پس از حمله به یمن نااطمینانی هایی در کشورهای منطقه از جمله ایران ایجاد کرد که با فروکش کردن این التهابات، شاهد بازگشت آرامش به بازار هستیم .

وی افزود:همچنین توقف کشتیرانی چینی ها هم به مناسبت سال نوی میلادی و رشد تقاضای درخواست حوزه‌های حمل کالا در افزایش نرخ ارز بی تاثیر نیست.

112

بیشتر بخوانید:

خاندوزی: هیچ مالیات و نرخ جدیدی وضع نشده است

خاندوزی: تورم نقطه به نقطه کاهش یافت