رفح- ایران‌پرس: خدمات‌رسانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در مناطق مختلف باریکه‌غزه با وجود کمبود اقلام پزشکی و دارویی درسایه تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ادامه دارد. 

به گزارش خبرگزاری ایران‌پرس، بیمارستان تخصصی «الكويت» در شهر رفح، جنوب باریکه‌غزه، شبانه‌روز درحال خدمات‌رسانی پزشکی و درمانی به مجروحان حملات هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به‌غزه است.

با توجه به ابعاد گسترده حملات رژیم اسرائیل به غزه، ظرفیت بیمارستان تخصصی «الكويت» رفح تکمیل شده و تخت‌های‌درمانی بیرون از این بیمارستان هم ایجاد شده است تا پزشکان و پرستاران فلسطینی به درمان زخمی‌ها بپردازند.   

این درحالی است که به‌سبب محاصره باریکه‌غزه و بسته بودن مرز رفح، هیچ کمک بشردوستانه پزشکی و دارویی به این منطقه جنگ‌زده ارسال نمی‌شود و در این میان، وضعیت بیمارستان‌های غزه ازجمله بیمارستان الکویت شهر رفح بحرانی اعلام شده است.    

«صهيب محمد الهمص» مدیر بیمارستان الکویت شهر رفح با بیان اینکه این مرکز درمانی با کمبود اقلام پزشکی و دارویی روبه‌رو است، تاکید کرد: همچنان قتل‌عام فلسطینیان ازجمله زنان و کودکان و همچنین هدف قرار گرفتن کادر درمان و پزشکی توسط صهیونیست‌ها ادامه دارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه 15 مهر - هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از نوار غزه (جنوب فلسطین) ضد مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های باریکه غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

117

بیشتر بخوانید:

جنگ‌غزه؛ تداوم کشتار فلسطینیان، رویارویی مقاومت و اسرائیل