دبیرکل سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) از حمایت و توجه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی ایران از توسعه صنعت گردشگری تقدیر کرد.

به گزارش ایران پرس، «زوراب پلولیکاشویلی» روز دوشنبه در دیدار با استاندار و مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است و هم اینک 16 مجموعه سازمان جهانی گردشگری از این کشور هستند.

وی افزود: سه مجموعه نیز از همدان عضو سازمان جهانی گردشگری هستند که نشانگر ظرفیت های بالای گردشگری این استان است.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری خاطرنشان کرد: استقبال خوب استاندار و مدیران همدانی از مهمانان اجلاس جهانی گردشگری نشان از توجه خاص این استان به حوزه گردشگری است.

همدان؛ میزبان چهلمین اجلاس جهانی گردشگری

چهلمین نشست سالانه اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با حضور 80 تن از اعضای این اجلاس از 30 کشور جهان از امروز 21 تا 24 آبان به میزبانی همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار می شود.

گردشگری؛ مهمان‌نوازی ایران برای جهانیان شناخته شده است

 

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری همچنین روز یکشنبه در نشست خبری اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در تهران، ایران را کشوری جذاب دانست و تصریح کرد که اولویت قرار دادن گردشگری در صدر اقدامات دولت ایران جای قدردانی دارد.

وی افزود: مهمان‌نوازی در گردشگری شاخصه‌ای بالاتر از فرهنگ و سنت‌هاست و ایران در مهمان‌نوازی برای جهانیان شناخته شده است.

سازمان جهانی گردشگری(UNWTO) مستقر در شهر مادرید اسپانیا، از نمایندگی‌های سازمان ملل متحد در بخش گردشگری است که در رابطه با امور جهانگردی سیاستگذاری می کند و امروزه پیشتازترین و شناخته شده ترین سازمان بین المللی مرتبط با سفر و گردشگری در جهان است.

در حال‌ حاضر اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری 557 عضو هستند که جمهوری اسلامی ایران نیز 16 عضو دارد و شهرداری همدان، شرکت سیاحتی علیصدر و دهکده گردشگری گنجنامه سه عضو همدانی این اجلاس جهانی هستند.

عضویت شهرداری همدان در اجلاس جهانی گردشگری

همدان باداشتن یک هزار و 800 جاذبه گردشگری به عنوان یکی از پنج شهر گردشگر پذیر کشور به حساب می آید.

116/110

بیشتر بخوانید:

اجلاس جهانی گردشگری در همدان؛ اساتید برجسته گردشگری جهان در ایران

گزارش: همدان میزبان همایش بین المللی سفیران و نخبگان فرهنگی جهان

کنفرانس بین المللی «همدان 2018»؛ معرفی استان همدان به جهان