پس از اعتراضات رسانه‌ای و تجمعات خیابانی در پاسخ به هتک حرمت کلام‌الله مجید، کنشگران سایبری نیز پاسخ هتاکان را دادند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، طی روزهای اخیر شاهد اعتراضات گسترده جهانی در پاسخ به هتک حرمت به قرآن کریم در سراسر جهان هستیم.

در پی جریان اعتراضات به این واقعه مهندسی شده، این بار کنشگرهای سایبری با هک کردن سایت‌های دامنه‌ی منطقه اروپا و آمریکا، اعتراض خود را به سبک مخصوص خود اعلام کرده‌اند.

طبق گزارش تارنمای ثبت و آرشیو نفوذهای جهانی (zone-h.org) طی شبانه روز گذشته کاربری با نام مستعارqasemi.pro  وب سایت‌های دامنه‌ی اروپا و آمریکا را مورد نفوذ قرار داده و بیانیه‌ای که شروع متن آن با حکمت 233 حضرت امیرالمومنین (ع) از نهج‌البلاغه است، سوزاندن قرآن را محکوم کرده است.

پیش‌تر نیز کاربر qasemi.pro در پی اهانت برخی از کاربران و مسئولین کشور بحرین در شبکه‌های اجتماعی به مردم ایران در سال 2018 وب سایت اداره کل اسناد و املاک کشور بحرین را نیز هک کرده بود.

در روزهای اخیر اعضای یک گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی دانمارکی به نام «میهن‌پرستان دانمارک» در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق وبار دیگر در مقابل سفارت مصر و ترکیه در کپنهاگ سوزاندند.

پنجشنبه گذشته نیز «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی، تنها چند هفته پس از آتش زدن صفحات کتاب آسمانی مسلمانان در خارج از مسجد استکهلم، بار دیگر به قرآن کریم اهانت کرد.

کشورهای اسلامی ضمن محکوم کردن هتک حرمت با ساحت مقدس قرآن کریم، سفیران و روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک سوئد و دانمارک در این کشورها را احضار کردند.

117