«سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان و «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه طی نشستی در دمشق درخصوص موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با عباس عراقچی، وزیر امورخارجه ایران گفت: پاسخ موشکی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی نشان داد که محور مقاومت قادر به بازدارندگی دشمن است.

بشار اسد همچنین بر روابط راهبُردی میان دو کشور و اهمیت این رابطه در مقابله با چالش‌ها و خطرات تهدیدکننده منطقه و مردم آن تأکید کرد.

وی، با اشاره به ادامه اشغال اراضی مسلمانان توسط رژیم اسرائیل و ارتکاب جنایات روزانه کشتار و تخریب علیه غیرنظامیان در لبنان، فلسطین و سوریه، گفت: مقاومت در برابر هرگونه اشغال، تجاوز و کشتارجمعی، یک حق مشروع و این مقاومت در سایه حمایت و ایمان مردمی، قدرتمند است.

رئیس جمهوری سوریه پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم منطقه و حاکمیت کشورها را پاسخی قوی خواند و یادآور شد: این حمله درس محکمی به رژیم اشغالگر داد، مبنی بر اینکه محور مقاومت، قادر به بازدارندگی دشمن و ناکام کردن طرح‌های اوست و همچنان قدرتمند و استوار خواهد ماند.

سیدعباس عراقچی همچنین در ادامه برنامه های سفر خود به دمشق با «محمد غازی الجلالی» نخست وزیر سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

نشست عراقچی با محمد غازی الجلالی، نخست وزیر سوریه

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پیشتر نیز با «بسام صباغ» وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران صبح امروز (شنبه) پس از دیدار و رایزنی با مقامات لبنان، وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

سیدعباس عراقچی، در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین بحث روز در حال حاضر بحث آتش بس در لبنان و غزه است و ابتکاراتی هم که در این زمینه وجود دارد.

117

بیشتر بخوانید:

سفیر ایران در بیروت: سفر عراقچی به لبنان شجاعانه بود

دیدار عراقچی با جمعی از شخصیت‌ها و نخبگان لبنانی

رئیس مجلس لبنان از حمایت‌های ایران از کشورش قدردانی کرد

عراقچی: ملت لبنان پیروز خواهد شد

عراقچی: از مقاومت لبنان در برابر اسرائیل حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه وارد بیروت شد