تهران-ایران پرس: دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در این جلسه فرزند شهید صیاد شیرازی، دختر شهید لاجوردی و دیگر خانواده‌های شهدایی که به دست منافقین به شهادت رسیدند حضور دارند.

قرار است کیفرخواست متهمان ردیف ۵ تا ۳۰ این پرونده قرائت شود.

بر اساس اعلام دادگاه کیفری یک استان تهران، در دادگاه رسیدگی به جنایات منافقین ۱۰۴ عضو این گروهک و یک شخصیت حقوقی (سازمان مجاهدین خلق ایران) محاکمه خواهند شد.

قاضی دهقانی با تاکید بر اینکه این دادگاه با رعایت کامل اصول آیین دادرسی در حال برگزاری است، افزود: مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران هر که در خاک جمهوری اسلامی مرتکب جرم شود حتی اگر بخشی از اقدامات مجرمانه مربوط به جمهوری اسلامی ایران باشد، جرم واقع شده در جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود و هر شخص ایرانی خارج از خاک کشور نیز مرتکب جرایم علیه امنیت ایران شود، طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران محاکمه می‌شود.

وی ادامه داد: صلاحیت رسیدگی دادگاه به اتهامات این گروه احراز شده و اعلام می‌کند که با تاکید بر اصل ۳۵ قانون اساسی مبنی بر انتخاب وکیل مدافع دادگستری برای طرفین در دادگاه، ابلاغیه دادگاه برای متهمان نامبرده شده در کیفرخواست به آدرس الکترونیکی آنها برای حضور در جلسه دادگاه یا حضور وکیل ابلاغ شد اما متهمان در مهلت مقرر قانونی وکیل معرفی نکردند.

قاضی دهقانی خاطر نشان کرد: متن این ابلاغیه در جراید کثیرالانتشار منتشر شده‌است و با توجه به عدم اعلام وکیل برای خود، دادگاه برای رعایت حقوق متهمان وکیل تسخیری تعیین کرده است البته متهمان حتی پس از تعیین وکیل مدافع دادگستری تسخیری می‌توانند وکیل تعیین داشته باشند.

رئیس دادگاه تصریح کرد: عدم حضور متهمان در دادگاه مانع رسیدگی نیست و دادگاه با حضور وکلای تسخیری رسیدگی را ادامه می‌دهد.

116

بیشتر بخوانید:

حضور ۵ وکیل تسخیری برای منافقین در دادگاه

آغاز نخستین جلسه محاکمه اعضای گروهک منافقین

منافقین؛ از جنایت، توهم تا محاکمه