تیم ملی دوومیدانی ایران در یازدهمین دوره مسابقات داخل سالن آسیا با کسب ۱۶ مدال در بخش زنان و مردان در رده چهارم قاره کهن قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، تیم ملی دوومیدانی ایران در حالی که به عنوان کشور میزبان در مجموعه دوومیدانی آفتاب انقلاب میزبان یازدهمین دوره مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا بود با مجموع ١۶ مدال؛ ٩ مدال در بخش زنان و ٧ مدل در بخش مردان در جایگاه چهارم ایستاد.

در این دوره از رقابت‌ها زنان ملی پوش ایران موفق به کسب ٢ مدال طلا، ۴ نقره و ٣ برنز و همچنین سه رکورد شکنی ملی شدند. در بخش مردان نیز ١ طلا، ٢ نقره و ۴ برنز و همچنین شکسته شدن یک رکورد ملی دستاورد ورزشکاران ایران بود.

در بخش زنان فرزانه فصیحی و تکتم دستاربندان به ترتیب در ۶٠ متر و ٨٠٠ متر ضمن شکستن رکورد ملی به مدال طلا رسیدند. نازنین عیدیان در ۴٠٠ متر، نگین آذری عدالت در ٨٠٠ متر، فاطمه محیطی زاده در پنجگانه و تیم ۴ در ۴٠٠ متر امدادی متشکل از؛ کژان رستمی، شهلا محمودی، مریم محبی و نازنین فاطمه عیدیان به مدال نقره دست یافتند. همچنین کژان رستمی در ۴٠٠ متر و الهام سادات هاشمی در پرتاب وزنه مدال برنز دریافت کردند و مهسا میرزا طبیبی ضمن شکستن رکورد ملی پرش با نیزه برنزی شد.

در بخش مردان نیز سجاد آقایی با نمایشی دیدنی در دو ۴٠٠ متر تنها مدال طلای بخش آقایان را بخود اختصاص داد. در ٣٠٠٠ متر سید امیر زمانپور در جایگاه دوم ایستاد و سبحان احمدی در ٨٠٠ متر ضمن شکستن رکورد ملی نایب قهرمان شد.

علی امیریان در ١۵٠٠ متر، مهدی صابری در پرتاب وزنه، امیر مهدی حنیفه در هفتگانه و تیم ۴ در ۴٠٠ متر امدادی متشکل از؛ آرش سیاری، محمدرضا طالعی، سجاد آقایی و علی امیریان به مدال برنز رسیدند.

در این دوره از مسابقات تیم چین با ٨ طلا، ۶ نقره و ٢ برنز قهرمان شد. تیم ژاپن با ۴ طلا، ۴ نقره و یک برنز نایب قهرمان شد، تیم قزاقستان با ۴ طلا، ٢ نقره و ۶ برنز بر سکوی سوم ایستاد و ایران با ٣ طلا، ۶ نقره و ٧ برنز بعنوان چهارمی رسید.125