یک دیپلمات آمریکایی اعلام کرد، «آنگ سان سوچی»، رئیس حزب حاکم میانمار در توهم زندگی می کند.

به گزارش ایران پرس، «بیل ریچاردسون»، دیپلمات آمریکایی و از شورای مشورتی بین المللی که درباره بحران آوارگان روهینگیا به دولت میانمار مشاوره می دهد، گفت به دلیل مشاجره با «آنگ سان سوچی» از این شورای مشورتی استعفا کرد.

این دیپلمات آمریکایی با بیان اینکه آنگ سان سوچی توهم توطئه دارد، وی را مسئول گریختن حدود 688 هزار روهینگیایی به بنگلادش در ماههای اخیر معرفی کرد. 

این در حالی است که دفتر آنگ سان سوچی روز پنجشنبه گذشته در بیانیه ای بیل ریچاردسون را به پیگیری برنامه ها و دستورالعمل های خود متهم و اعلام کرد دولت وی از ریچاردسون خواسته است استعفا کند. 

انتقادهای دیپلمات امریکایی از آنگ سان سوچی در حالی است که کشور متبوع وی و برخی از قدرت های اروپایی واکنش جدی و عملی در مقابل فاجعه انسانی روهینگیا نشان ندادند.

سوچی پیش‌تر نیز از حملات ارتش میانمار به مسلمانان مظلوم روهینگیایی دفاع کرده بود. حمایت های سوچی از کشتار مسلمانان روهینگیا موجب انتقاد مجامع بین المللی و حقوق بشری از وی شده است.

مسلمانان روهینگیا سالهاست که از حقوق انسانی و اجتماعی خود در میانمار محروم هستند و در حال حاضر در وضعیت بسیار بدی قرار دارند.

از 25 اوت ماه 2017 تاکنون، درموج جدید حملات سرکوبگرانه ارتش میانمارعلیه مسلمانان روهینگیا درایالت راخین در غرب میانمار، بیش ازشش هزارنفرکشته، هشت هزارنفر زخمی و بیش ازهشتصد هزار نفردیگر نیز مجبور به فرار به بنگلادش شده اند. 

113/116

بیشتر بخوانید:

 استقبال «آنگ سان سوچی» از کشتار مسلمانان روهینگیا/تحلیل

«آنگ سان سوچی» و سکوت «آ.سه.آن» در قبال جنایت علیه مسلمانان روهینگیایی