تهران-ایران پرس: ابراهیم رئیسی در مراسم رژه به مناسبت روز ارتش اظهار کرد:  امروز مردم احساس یکی بودن با ارتش دارند و این احساس بسیار مبارکی است.

مراسم رژه در تهران در جوار مرقد حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد. به دلیل همزمانی روز ارتش با ماه مبارک رمضان، رژه امسال به صورت محمول برگزار می‌شود و رژه یگانهای پیاده صورت نخواهد گرفت. 

در مراسم رژه امسال علاوه بر نمایش آخرین دستاوردهای ارتش شاهد رژه هوایی 40 فروند انواع جنگنده و هواپیما و همچنین تعدادی از بالگردهای ارتش نیز خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایران‌پرس، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در آغاز این مراسم گفت: مردم به ارتش به عنوان نیروی پرتوانی که به عنوان پشتیبان آسایش و رفاه اجتماعی است نگاه می کنند.

وی افزود: هر کجا حادثه ای در کشور پیش بیاید مثل سیل، زلزله، کرونا و ...مردم ارتش را در کنار خود به عنوان یک خدمتگزار در صحنه می بیند. این حس مردم نسبت به ارتش است.

ابراهیم رئیسی تاکید کرد: ارتش هم سد محکمی در مقابل گروه‌های تکفیری و اشرار است و مرزبانی و پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی را به عهده دارد، در اقیانوسها از منافع جمهوری اسلامی ایران پاسداری و امنیت را برقرار می کند.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه تصریح کرد: امروز مردم احساس یکی بودن با ارتش دارند و این احساس بسیار مبارکی است.

 وی افزود: حضور نیروهای مسلح ما برای منطقه امنیت ساز است. پیام این حضور و پیام ۲۹ فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است. دست توانای نیروهای مسلح ما به گرمی می فشارد هر دستی که در منطقه بخواهد امنیت را برای منطقه و کشورهای منطقه حفظ کند.

وی ادامه داد: نیروهای فرامنطقه‌ای و آمریکایی باید هرچه زودتر منطقه را ترک کنند زیرا به نفع خودشان و منطقه است. حضور نیروهای بیگانه امنیت منطقه را تهدید می‌کند. نیروهای مسلح ما در مقابل تروریست‌ها ایستادگی کرده و منطقه را امن کردند. اما بیگانگان فقط امنیت کشورهای منطقه را تهدید می‌کنند. قدرت نیروهای مسلح ما به نفع امنیت منطقه است و بر هیچکس پوشیده نیست که نیروهای مسلح ما چگونه از تمامیت ارضی و امنیت کشورهای منطقه حراست کردند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی این پیام را دریافت کرده‌اند که کوچکترین اقدامی علیه کشور پاسخ سختی از جانب نیروهای مسلح دربر خواهد داشت و با نابودی حیفا و تل آویو همراه خواهد بود.

ابراهیم رئیسی در ادامه اظهار کرد: ارتش از مرزهای زمینی، هوایی و از امنیت این کشور پاسداری می کند و اجازه کوچکترین ناامنی را نمی دهد. آسمان کشور ما از همیشه و در همه نقاط این منطقه امن ترین آسمان است. همچنین خلیج همیشه فارس نیز به برکت وجود نیروهای مسلح مقتدر ما همیشه در امان است.

وی بیان کرد: این حضور و شجاعت مثال زدنی است. دشمنان تصور می‌کردند بعد از جنگ تحمیلی و دفاع جانانه نیروهای مسلح از وطن، اخلالی در نیروهای مسلح واقع شود، اما همان دوران ارتش با دادن ۴۸ هزار شهید و جانباز از کشور، مردم و ارزشهای انقلاب اسلامی دفاع کردند.

116