صدها هزار یمنی با حضور در راهپیمایی‌های مختلف در سراسر این کشور حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی اعلام کردند. 

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، صدها هزار نفر از مردم یمن در راهپیمایی ابراز همبستگی با مردم باریکه غزه و جهاد مقدس یمن در میدان «السبعین» صنعا و میادین اصلی استان‌های دیگر شرکت کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن گرامیداشت پایداری قهرمانانه مردم مجاهد فلسطین و استقامت مبارزان آن خطاب به برادران مبارز فلسطینی، به ویژه مبارزان غزه و رفح اعلام کردند که مردم یمن در کنار شما هستند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی خطاب به دشمن آمریکایی و بریتانیایی تاکید کردند که شما نمی‌توانید رژیم صهیونیستی را از ضربات نیروهای مسلح یمن حفظ کنید، همانطور نمی‌توانید عزم و اراده ثابت یمنی‌ها را با تشویق و ارعاب از بین ببرید.

مردم یمن در این راهپیمایی بار دیگر استمرار اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی را مورد استقبال قرار داده و سرکوب و تجاوز به تظاهرات کنندگان که مغایر با تمامی شعارهای حقوق بشری است، محکوم کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم نسل کش اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و با گذشت هفت ماه همچنان در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین درغزه اعلام کرد: آمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز طوفان الاقصی تاکنون به ۳۵ هزار و ۳۰۳ نفر و آمار مجروحان به ۷۹ هزار و ۲۶۱ نفر رسید.

117