سارایوو- ایران پرس: در ادامه تجمع و راهپیمایی‌ ضد صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در بوسنی و هرزگوین جمع زیادی از مردم در پایتخت این کشور در محل بازار سنتی شهر در میدان «باشچارشیا» تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، در این تجمع و راهپیمایی‌ که به دعوت تشکل‌های مدنی و انجمن های مردم نهاد در بوسنی برگزار شد، شرکت کنندگان جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم و خواستار توقف این جنایات و برقراری آتش‌ بس دائم در غزه شدند.

مردم در شهرهای مختلف بوسنی و هرزگوین از آغاز جنگ در نوار غزه تاکنون برای حمایت از مردم فلسطین چندین راهپیمایی‌ و تجمع برگزار کرده‌اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست ترمیم ناپذیر خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه در آخرین آمار خود اعلام کرد: تعداد قربانیان تجاوزگری رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف باریکه غزه تاکنون به ۲۲ هزار و ۸۳۵ شهید و ۵۸ هزار و ۴۱۶ مجروح رسیده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در باریکه غزه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از آغاز حمله‌های رژیم صهیونیستی به باریکه غزه بیش از هشت هزار فلسطینی همچنان ناپدید هستند که احتمالاً در زیر ساختمان‌های تخریب‌شده دفن شده و ده ها نفر هم آواره شده اند.

117

بیشتر بخوانید:

تداوم اعتراض ها به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه

اعلام هبستگی با غزه مقابل دفتر نخست‌وزیری بریتانیا