تهران- ایران پرس: در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و در غرفه سازمان انرژی اتمی با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، از سه رادیو داروی تشخیصی و درمانی رونمایی شد.

رادیوداروی تشخیصی 64Cu-DOTATATE، رادیوداروی پپتیدی تشخیصی نوین 64Cu-PSMA و رادیوداروی درمانی177Lu-CXCR4 برای تشخیص تومورهای مغزی سه رادیو دارویی هستند که امروز از آنها رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، محمد اسلامی رئیس  سازمان انرژی اتمی در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار ایران پرس گفت: فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران، در چارچوب پادمان است و وقتی آژانس بازرس معرفی می کند حق داریم بپذیریم یا نه ، قانونی اجازه تحمیل بازرس به ما ندارد.

اسلامی افزود: هم اکنون۱۲۰ بازرس را در ایران پذیرفتیم و از دو سایت در ایران امروز بازدید سرزده صورت گرفته است. رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: فعالیتی خارج از ان پی تی و پادمان وجود ندارد اما وقتی طرفین به تعهدات خود پایبند نبودند ما نیز در چارچوب پادمان تعهدات خود را کاهش دادیم.

اسلامی گفت: تعاملات و چارچوب همکاری با اژانس درخصوص مکان های باقی مانده ادامه دارد. اسلامی تاکید کرد: فشارهای سیاسی افکارعمومی را منحرف کرده است.

وی همچنین با اشاره به رادیو داروهای رونمایی شده و شرایط انحصاری آن،افزود ۳۰۰ کشور دانش بنیان در این فرایند با ماهمکاری داشته اند.

112

بیشتر بخوانید:

دستاوردهای هسته‌ای حاصل خودباوری دانشمندان ایرانی است