ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد، جنایات جنگی رژیم اسرائیل در غزه را «علنی، گستاخانه و مکرر» و "مستندترین نسل کشی تاریخ" خواند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، ریاض منصور در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره خاورمیانه گفت: آنچه در غزه اتفاق می افتد به عنوان مستندترین نسل کشی تاریخ ثبت شده است. چه زمانی جهان این جنایات را محکوم خواهد کرد و از تحمل تکرار آنها دست خواهد کشید؟

او از شورای امنیت پرسید که چرا قوانین و هنجارهای بین المللی همچنان توسط اسرائیل نقض می شود، اما هیچ اقدامی برای جلوگیری و متوقف کردن رژیم صهیونیستی انجام نمی شود.

منصور تاکید کرد: «قانونی که اجرا نمی شود چه فایده ای دارد؟ زمانی که اسرائیل به مدت ۹ ماه خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس از جمله پناهگاه‌های سازمان ملل و اکنون مردم در چادرها را مانند المواصی، بمباران کرده است، این قوانین دیگر چه معنایی دارند؟»

«اسامه عبدالخالق» نماینده دائم مصر در شورای امنیت سازمان ملل متحد هم در این نشست با ابراز تأسف گفت که شرایط در نوار غزه بدتر می شود و هیچ بارقه امیدی برای بهبود این شرایط وجود ندارد.

عبدالخالق همچنین نسبت به پیامدهای زیرپاگذاشته شدن حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل در غزه هشدار داد.

نماینده مصر در ادامه افزود: اشغال بخش فلسطینی گذرگاه رفح توسط اشغالگران اسرائیلی، ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را متوقف کرده است.

نشست عالی‌رتبه شورای امنیت ملل متحد در خصوص «وضعیت خاورمیانه، شامل مسأله فلسطین» روز چهارشنبه با حضور «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در حالی که نهادهای متعدد سازمان ملل بر جلوگیری از هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی تاکید دارند، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» فاش کرد که ارتش رژیم اسرائیل هفته گذشته در بمباران منطقه المواصی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه از ۸ تن بمب و مواد منفجره استفاده کرده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون، ۳۸ هزار و ۷۱۳ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۱۶۶ نفر دیگر زخمی شده اند که بیشتر این افراد را کودکان و زنان تشکیل داده اند.125