سازمان ملل تاکید کرد رژیم صهیونیستی ابتدای ماه جاری میلادی از ورود ۴۱ درصد از کاروان‌های کمک‌رسانی این سازمان به شمال نوار غزه ممانعت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، سازمان ملل امروزدوشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در بازه زمانی شش تا ۱۲ آوریل جاری، از ورود ۴۱ درصد از هیئت‌های کمک رسانی هماهنگ‌شده این سازمان به شمال نوار غزه ممانعت کرد.

این سازمان در ادامه تاکید کرد که تعهد رژیم اشغالگر به تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه تنها زمانی محقق می‌شود که کمک‌ها به دست غیرنظامیان برسند.

چند روز قبل شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید برای پاسخگویی به نیازهای موجود در نوار غزه، کمک‌های بشردوستانه و ضروری بیشتری را ارسال کند.

این شورا در ادامه نیز رفع تمامی موانع موجود در روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و توزیع فوری آنها را خواستار شد.

رژیم صهیونیستی همزمان با نسل‌کشی در غزه، سیاست گرسنه نگه داشتن مردم این باریکه را نیز پیگیری کرده و مانع ارسال هر گونه کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه می‌شود.

اخیراً روزنامه واشنگتن پست به نقل از «جیمی مک‌گورک» هماهنگ‌کننده مسایل انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی نوشت محدودیت دستگاه‌های اسکن و ساعت‌های کاری در پایگاه‌های مرزی بازرسی موجب کُندی عملیات تحویل کمک‌ها می‌شود و اگر هنگام بازرسی یک مورد رد شود، کل کامیون بازگردانده می‌شود.

/ 114

بیشتر بخوانید:

قدردانی کمیته‌های مقاومت فلسطین از کمک‌های ایران به مردم مظلوم فلسطین

اذعان گوترش به رسوایی اخلاقی اسرائیل در ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه