ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به دو منطقه در باریکه غزه دستکم ۴۲ شهروند فلسطینی را به شهادت رساند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد، براثر حمله روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه «الشاطی» در باریکه غزه دستکم ۲۷ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

منابع پزشکی هم از شهادت ۱۵ فلسطینی در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به محله «التفاح» در شهر غزه خبر دادند.

هنوز شمار زیادی از شهروندان فلسطینی زیر آوارهای خانه های منهدم شده هستند و تیم های امدادگر و مردم در تلاش برای خارج کردن آنها هستند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم روز شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد، جنایت جدید ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه الشاطی و محله التفاح ایجاب می‌کند که اقدام موثر و جدی تری از سوی جامعه بین‌المللی و نهادهای جهانی برای وادار کردن این رژیم جنایتکار به توقف جنایاتش صورت گیرد.

در همین رابطه کشورهای قطر و اسپانیا در بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت آتش بس و تعهد خود در مورد دستیابی به صلح عادلانه که تضمین کننده تشکیل کشور فلسطینی و دستیابی به امنیت در منطقه است، تاکید کردند.

قطر و اسپانیا در این بیانیه از همه طرف‌ها خواستند تا اطمینان حاصل کنند که اقدامات لازم برای اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره رفح انجام می‌شود.

قضات دیوان بین المللی دادگستری ماه گذشته میلادی به رژیم اسرائیل دستور دادند که حمله نظامی خود به شهر رفح در جنوب غزه را متوقف کند.

مخالفت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در باریکه غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسیران صهیونیست در مقابل آزادی اسیران فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسیران صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف باریکه غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند.

از ابتدای جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه ( هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ) تاکنون، بیش از ۳۷ هزار نفر شهید شده اند که ۷۰ درصد آنان زنان و کودکان هستند.

116