رئیس جمهوری ایران در دیدار با همتای ازبک خود تاکید کرد: ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های علمی و صنعتی می‌تواند محور اصلی توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها - مبنای صلح و توسعه» که به مناسبت سیصدمین سالگرد درگذشت «مختومقلی فراغی» شاعر شهیر ترکمن در عشق آباد ترکمنستان برگزار شد، با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهوری ایران در این دیدار، بر ضرورت برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران و تاشکند تاکید کرد.

پزشکیان با اشاره به آمادگی ایران برای توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها با ازبکستان خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در زمینه‌های علمی، صنعتی و فرهنگی همکاری‌های خود را توسعه دهیم.

رئیس جمهوری ایران ضمن دعوت از رئیس جمهور ازبکستان برای سفر به تهران گفت: ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های علمی و صنعتی می‌تواند محور اصلی توسعه همکاری‌های مشترک باشد.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با پزشکیان و ‌دعوت از وی برای سفر به ازبکستان گفت: تشکیل کمیسیون مشترک بین دو ‌کشور در اسرع وقت می‌تواند به توسعه همکاری‌ها کمک کند.

وی با اشاره به جایگاه برجسته ایران در بخش‌های علمی و صنعتی گفت: ما می‌خواهیم در زمینه علمی، فرهنگی، آموزشی و صنعتی از ایران کمک بگیریم.

«مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار با سران ترکمنستان و شرکت در مراسم بزرگداشت سیصدمین سالگرد درگذشت «مختومقلی فراغی» شاعر شهیر ترکمن، به عشق آباد سفر کرده است.

«سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه، «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «محمد اتابک» وزیر صنعت معدن و تجارت، پزشکیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

117

بیشتر بخوانید:

پزشکیان: ارتباط ایران و‌ روسیه صمیمانه و راهبردی است

نشست روسای جمهوری ایران و ترکمنستان در عشق آباد

تاکید پزشکیان بر ضرورت توسعه تعاملات فرهنگی‌، سیاسی و اقتصادی ایران و ترکمنستان

ادای احترام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به «مختومقلی فراغی» شاعر شهیر ترکمن

پایداری روابط دوستانه میان ملت‌ها، وامدار فعالیت‌ عالمان و شارحان اخلاق و معنویت است

ورود پزشکیان به اجلاس ترکمنستان با استقبال رئیس جمهور این کشور

سفر پزشکیان به عشق آباد، گامی جدید در توسعه روابط ایران و ترکمنستان

پزشکیان: گسترش روابط با ترکمنستان بر توسعه کریدور شمال - جنوب موثر است