تهران- ایران پرس: وزیر امور خارجه ایران در پیام‌های جداگانه به مناسبت ماه محرم و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به زبان‌های عربی و انگلیسی تاکید کرد: عاشورا درسی تاریخی است که شعله آن هرگز در قلب‌های مسلمانان و آزادگان جهان خاموش نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان که در دهم محرم سال 61 هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند، با فداکاری بی نظیر خویش در آوردگاه کربلا، درس آزادگی و عزت را به همه جهانیان آموختند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در حساب کاربری خود در توییتر به زبان عربی نوشت: قرن‌هاست که بشریت هر ساله پرشورتر سالروز شهادت حسین بن علی (ع) را بر پای می دارد.

ظریف افزود: عاشورا به مسلمانان و آزادگان جهان در مقابله با ظلم و استبداد قدرت می بخشد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در پیام دیگری خطاب به انگلیسی‌زبان‌ها در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: از سال 680 میلادی تاکنون میلیون‌ها نفر از مسلمان سالروز شهادت امام حسین (ع) را بر پای داشته‌اند.

ظریف یادآور شد: قرن‌هاست که بزرگداشت فداکاری عظیم حضرت امام حسین (ع)، قلب و روح پیروانشان را با مقاومت در برابر ظلم عجین کرده است.

وزیر امور خارجه ایران در این پیام‌ها به فرمایشی از حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اشاره می‌کند که ایشان می‌فرمایند: «مرگ را چیزی جز سعادت و زندگی با ظالمان را چیزی جز محنت نمی‌بینم».

امام حسین (ع) در واقعه کربلا به صراحت تاکید کردند: "مقصود من، رسوا کردن حکومت ضد اسلامى و برپا داشتن امر به معروف و نهى از منکر و ایستادگى در برابر ظلم و ستمگرى است".

درس های نهضت حضرت امام حسین (ع) تاریخ و جغرافیایی به وسعت همه خلقت و بشریت و جهان دارد و هرگز نمی توان آن را محدود کرد.

118

بیشتر بخوانید: 

اجتماع تاسوعای حسینی در شهر بندرعباس

عزاداری شب تاسوعای حسینی در میدان نقش جهان اصفهان