سید عبدالملک الحوثی دبیرکل جنبش انصارالله یمن در اظهاراتی تاکید کرد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در میدان مبارزه، قهرمانی و شرف به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، الحوثی گفت: فداکاری‌های ملت مظلوم فلسطین و مجاهدان عزیز آن به هدر نخواهد رفت و خداوند یاری‌گر بندگان مظلوم و مستضعف خود است.

وی افزود: اگر دشمن گمان می‌کند که با شهادت سنوار، جبهه بزرگ جهاد در نوار غزه فرو می‌پاشد و روحیه مبارزان درهم می‌شکند، در توهم به سر می‌برد.

الحوثی تصریح کرد: جنبش حماس از ابتدا فداکار بوده و اکنون نیز مستحکم و یکپارچه است و از روز نخست شهدایی را از میان رهبران خود تقدیم کرده و ساختار آن با شهادت بنیانگذار و رهبران بزرگ آن دستخوش ضعف نشده و پرچم جهاد را بر زمین نگذاشته، میدان را ترک نکرده و پرچم تسلیم بالا نبرده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن، گفت: میراث بزرگی که فرماندهان مجاهد از خود به یادگار می‌گذارند، وفاداری به فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها و اهداف مقدس و ادامه مسیر خود است که برعهده همه امت اسلامی و مجاهدان راستین است.

الحوثی در ادامه بر تشدید عملیات نظامی در دریا و حملات موشکی و پهپادی به عمق فلسطین اشغالی در چارچوب مرحله پنجم عملیات نیروهای یمنی در دفاع از فلسطین تاکید کرد.

وی افزود: هرچه دشمنان علیه یمن توطئه کنند و دشمن آمریکایی یمن را بمباران کند، از یاری ملت فلسطین دست نخواهیم کشید و همانطور که از ابتدا گفته‌ایم، به برادران مجاهدمان در فلسطین می‌گوئیم که شما تنها نیستید.

جنبش فتح هم شامگاه جمعه در پیامی به مناسبت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، نوشت: کشتار و ترور نمی‌تواند اراده ملت فلسطین را در راه دستیابی به آزادی و استقلال به عنوان حقوق قانونی خود درهم بشکند.

جنبش فتح از ملت فلسطین خواست در این مرحله دشوار و حساس با همبستگی و همیاری از طریق تقویت پایداری و مقابله با اشغالگری، همه توطئه‌های دشمن درباره فلسطین را به شکست بکشانند.

این جنبش همچنین از ملت فلسطین خواست تا بر اتحاد سیاسی و جغرافیایی نوار غزه با کرانه باختری و قدس به عنوان یک ساختار واحد و یکپارچه تاکید کنند.

جنبش فتح، شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به ملت فلسطین و خانواده وی تسلیت گفت.

یحیی سنوار مرداد سال جاری و بعد از شهادت اسماعیل هنیه رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس، به عنوان جایگزین وی، پرچم این گروه مقاومت را به‌دست گرفت.

خلیل الحیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصرجمعه اعلام کرد که یحیی سنوار در اقدام تروریستی روزپنج شنبه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.125