نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) در یمن هشدار داد: اگر بحران قحطی و گرسنگی در این کشور ادامه یابد، جهان با بزرگترین فاجعه تاریخ مواجه خواهد شد.

به گزارش روز جمعه ایران پرس، «صلاح الحاج حسن» نماینده فائو در یمن در گفت وگو با شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین؛ در واکنش به سکوت جامعه بین المللی در قبال بحران یمن گفت: از لحاظ غذایی، هفت میلیون یمنی در حالت اضطراری  قرار دارند و 10 استان یمن یعنی حدود 10 میلیون یمنی در معرض خطر ناامنی غذایی قرار گرفته‌اند.

«صلاح الحاج حسن» افزود: علاوه بر این، بیماری‌های مختلف نیز در یمن شیوع پیدا کرده و تاکنون 65 هزار مورد ابتلا به بیماری وبا گزارش شده که 10 هزار مورد آن مربوط به سه روز اخیر است و تاکنون 550 مورد مرگ ناشی از بیماری وبا هم گزارش شده است.

نماینده فائو در یمن تصریح کرد: سازمان ملل متحد در طرح انسانی خود در سال 2017 برای یمن، نیازهای اساسی را مشخص و دو میلیارد و 100 میلیون دلار برای این مساله درخواست کمک کرده، اما تاکنون کمتر از 25 درصد این نیازها تامین شده است.

تجاوز عربستان به یمن از مارس 2015 باعث کشتار هزاران و آواره شدن میلیون‌ها یمنی و ویرانی زیرساخت‌های این کشور شده است.

تجاوزگری عربستان همچنین یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده و بیماری‌های متعدد به ویژه وبا را شیوع داده است.115/111

بیشتر بخوانید:

وزارت بهداشت یمن: نظام درمانی یمن توان مقابله با وبا را ندارد / سازمان ملل برای گشودن فرودگاه صنعا تلاش کند

جهان تماشاگر فاجعه یمن در سایه چتر حمایتی آمریکا از عربستان/ تحلیل

کودکان، قربانی اصلی حمله عربستان به یمن