رسانه‌ های صهیونیست از صدور فراخوانی برای اعتصاب سراسری در سرزمین‌های اشغالی تا زمان سرنگونی کابینه رژیم اشغالگر و برگزاری انتخابات خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در این باره گزارش داد: رهبران معترض در اراضی اشغالی در این فراخوان خواستار آغاز اعتصاب از هفتم ژوئیه (۱۷ تیر) تا زمان انحلال کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و سرنگونی کابینه نتانیاهو شده‌اند.

پس از عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهرماه 1402، سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به هم ریخته است و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی تشدید شده است به گونه ای که شورای جنگ این رژیم در روزهای اخیر  منحل شد. درپی درخواست «ایتمار بن گویر» عضو افراطی کابینه نتانیاهو و وزیر امنیت داخلی  برای عضویت در شورای جنگی، نخست وزیر این رژیم انحلال این شورا را به وزرای کابینه اعلام کرد. کابینه جنگی رژیم صهیونیستی پس از آن منحل شد که بنی گانتس  و گادی آیزنکوت از اعضای کابینه جنگ  در اعتراض به عملکرد نتانیاهو به طور رسمی استعفای خود را اعلام کردند  و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.  

انحلال کابینه جنگ، در شرایطی  صورت گرفت که احزاب مخالف رژیم صهیونیستی این اقدام را ناکافی دانستند و خواستار انحلال کل کابینه شدند.  «یائیر لاپید» رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی انحلال کابینه جنگ را از سوی نتانیاهو ناکافی دانست و گفت باید کل کابینه منحل شود.

117

بیشتر بخوانید:

بزرگترین تظاهرات معترضان اسرائیلی علیه نتانیاهو

تداوم اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی علیه نتانیاهو