فلسطین نشست فوری اتحادیه عرب را به منظور بررسی چگونگی مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی علیه قدس اشغالی و مسجد الاقصی خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین روز شنبه گفت با سفرای فلسطین به منظور ارائه درخواست‌هایی جهت برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای حقوق بشر سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان، تماس‌هایی برقرار کرده است. 

«دیاب اللوح» نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب هم گفت: به دستور محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان امروز شنبه درخواستی برای برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی به منظور بررسی مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس، ارایه شد.

در همین حال، وزارت خارجه روسیه با ابراز نگرانی نسبت به حوادث اخیر در قدس اشغالی و تجاوزات رژیم صهیونیستی، خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها شد.

«نیکلا استرجن»، سر وزیر اسکاتلند هم در توییتی حمله نظامیان اشغالگر صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را ناقض قوانین بین‌المللی خواند و خواستار پایان سریع خشونت‌ها در منطقه شد.

استرجن در این توییت نوشت:  حمله به یک مکان عبادی در هر زمانی شایسته سرزنش است اما حمله به یک مسجد در ماه رمضان غیر قابل دفاع و نقض قوانین بین‌الملل است. اسرائیل باید به درخواست‌ها برای توقف خشونت‌ها سریعا پایان دهد.

ایران، عمان، قطر، اردن و مصر نیز حملات نظامیان صهیونیست‌ها را محکوم کرده‌اند.

اتحادیه اروپا هم با صدور بیانیه‌ای درگیری‌های اخیر را غیر قابل قبول خواند و خواستار کاهش تنش‌ها شد. 

منابع خبری جمعه شب از حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی گزارش دادند. نظامیان صهیونیست درهای مسجدالاقصی را بستند و به نمازگزاران فلسطینی حمله کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد 205 نفر در حمله نظامیان صهیونیست زخمی شدند. 

یائیر لاپید، نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه اسرائیل از خشونت علیه فلسطینی‌ها حمایت کرد.// 114

بیشتر بخوانید:

حمایت «یائیر لاپید» از خشونت علیه فلسطینی‌ها

علل درگیری‌های جدید اسرائیل و فلسطینی‌ها در قدس