رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با عقلانیت انقلاب اسلامی به این نقطه رسیدیم که هرگز براساس قومیت، جنسیت و مذهب، جامعه را خط کشی نکنیم.

پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت با محوریت سرداران شهید «نورعلی شوشتری» و «رجبعلی محمدزاده» با حضور «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی، فرماندهان ارشد نیرو‌های نظامی، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، علما، متنفذین و اقوام سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

محمدباقر قالیباف در پانزدهمین اجلاسیه ملی یادواره شهدای وحدت که روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه در مجتمع آیه‌های مشهد در حال برگزاری است، افزود: خط‌کشی کردن، ظلم به کشور و جامعه اسلامی است؛ زیرا دشمن به دنبال قطبی کردن کشور، جامعه و امت اسلامی است و آنچه باعث ضعف در کشور می‌شود این است که مردم را با هر سلیقه‌ای طرد کنیم.

وی با بیان اینکه باید انسجام اسلامی و اجتماعی را روز به روز تقویت کنیم، تاکید کرد: ما برای قوی شدن باید دو خط قرمز داشته باشیم، یکی بحث منازعه در جامعه است که باید از خدا و رسول اطاعت کنیم و از نزاع و تنازع در جامعه اسلامی دوری کنیم، چون دشمن با قدرت نرم، قدرت سخت، قدرت هوشمند و هر سلاح دیگری به جنگ امت اسلامی آمده و هر کس به هر دلیلی باعث نزاع در جامعه شود، عمله بی‌جیره و مواجب دشمن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خط قرمز دوم این است که نباید از دشمن بزدل که با داشتن تجهیزات و امکانات، هیچ بهره‌ای از شرف و انسانیت نبرده است، بترسیم، بلکه فقط باید از خدا بترسیم.

قالیباف افزود: ما امت اسلامی، از جان و مال می‌گذریم، اما از غیرتمان نمی‌گذریم و می‌ایستیم که اگر اینگونه باشیم خدا نعمت را بر ما تکمیل می‌کند و یا فوز شهادت یا پیروزی بر دشمنان در دنیا را به ما ارزانی می‌کند.

سخنران پانزدهمین اجلاسیه ملی یادواره شهدای وحدت تصریح کرد: دشمنان ما، رژیم جنایتکار صهیونیستی و حکمرانان آمریکایی، بدانند با شهادت مبارزانی همچون اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله، جریان مبارزه ادامه دارد و مبارزه حماس تعطیل نمی‌شود، چون فرهنگ ما فرهنگ شهادت و مجاهدت است و خدا به مومنین وعده پیروزی داده است.

قالیباف افزود: ما در سایه وحدت و با ظرفیتی که در بعد منابع انسانی و مادی داریم، در مسیر پیشرفت کشور حرکت و تصمیم گیری می‌کنیم، منتها باید این وحدت و انسجام در همه زمینه‌ها باشد و در کنار آن، با دعای خیر شهدا که پشت سر ماست و جوانان متعهد و پای کار، امیدواریم با تحقق برنامه هفتم و میثاق ملی، همه به پیش برویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با سودمند خواندن برگزاری چنین مراسم و مجالسی افزود: این مراسم، برای یادآوری است تا ما را از خواب غفلت خارج کند، به ما گوشزد کند که شهدا در نزد خدا زنده و بر سر سفره روزی او هستند، شهدا ماندگارند و ما جاماندگان هستیم.

قالیباف گفت: این مراسم باید باشد تا ما روز‌های سخت دفاع مقدس را یادآوری کنیم روز‌هایی که حتی گرفتن یک خاکریز هم سخت بود، اما امروز دقیقاً شاهد تحقق شعار امام خمینی (ره) هستیم، روزی که با بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر دورتر از مرز‌های ایران، امت اسلامی با رژیم صهیونیستی می‌جنگد و تحقق این وعده امام است که می‌فرمودند، «راه قدس از کربلا می‌گذرد».

وی ادامه داد: پیام این مجالس برای همه جوانان امت اسلامی و همه مذاهب اسلامی از شیعه تا اهل سنت این است که بگوید سنت‌های الهی پابرجاست و این سنت‌ها نه تبدیل و نه تغییر می‌یابد.

رئیس قوه مقننه خطاب به برادران اهل سنت حاضر در مراسم، افزود: انقلاب اسلامی، امام (ره)، رهبری، شهید محمدزاده‌ها، شهید سلیمانی‌ها و شهید شوشتری‌ها به ما یاد دادند اهل سنت نه تنها برادر ماست بلکه جان ماست و ما، برادران حماس و حزب الله، برای دفاع از اسلام، انسانیت، اهل سنت و تشیع مبارزه می‌کنیم و برای تحقق حکم الهی جان می‌دهیم، پس شما جان ما و برادر ما هستید.