وزیر امور خارجه از تلاش های اردن برای حمایت از فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه که برای حضور در دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان به ژنو سفر کرده است، امروز چهارشنبه با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در ژنو دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار از تلاش های اردن برای حمایت از فلسطین و توقف جنگ و ایجاد آتش بس و پایان دادن به نسل‌کُشی فلسطینیان قدردانی کرد و با تبیین تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و توقف حملات رژیم صهیونیستی و ارسال کمک های انسان‌دوستانه به باریکه غزه، بر ضرورت تلاش های مشترک دو و چند جانبه برای پایان فوری حملات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان به طراحی های شرورانه رژیم صهیونیستی برای پیشبرد طرح های توسعه طلبانه خود و کوچاندن مردم فلسطین از باریکه غزه و کرانه غربی اشاره کرد و گفت: لازم است تلاش های گسترده برای حمایت از مردم فلسطین، تقویت پایداری آنها و ارسال گسترده کمک های انسانی افزایش یابد.

وزیر خارجه اردن نیز در این دیدار با اشاره به تحولات فلسطین و غزه با ابراز تاسف از فقدان غذا و دارو و تخریب اماکن و بیمارستان‌ها در باریکه غزه گفت: صلح جز با پایان اشغال و دستیابی مردم فلسطین به کشور مستقل خود شکل نمی‌گیرد.

«ایمن الصفدی» اولویت اول تلاش‌های دیپلماتیک اردن را توقف حملات رژیم اسرائیل و هدف دوم را ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه دانست و گفت: اردن طرح های توسعه طلبانه رژیم اسرائیل را نخواهد پذیرفت و اجازه تحقق آن را از حساب مردم فلسطین و کشورهای منطقه نخواهد داد.

در این دیدار برخی موضوعات مورد علاقه دوجانبه و منطقه ای مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان امروز همچنین با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان و کاردینال «پیترو پارولین» نخست وزیر واتیکان دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است ملاقات با وزرای امور خارجه کویت، اندونزی، ژاپن و همچنین سخنرانی در مجمع جهانی پناهندگان از دیگر برنامه های امروز رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ژنو است.

116

بیشتر بخوانید:

 

 

اردن توافقنامه‌ها با اسرائیل را بازنگری می‌کند

امیرعبداللهیان: لبنان همیشه از ارکان مهم مقاومت ضدصهیونیستی در منطقه بوده است