ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری گفت، اصل وحدت و اتحاد میان مسلمانان یکی از اصول بسیار مهم از اموزه های قران کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، در مصاحبه با خبرنگار ایران پرس در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی، درباره اهمیت برگزاری این کنفرانس گفت، اصل وحدت واتحاد یک اصل بسیار مهم قرآنی است، و قران مجید در آیات مختلف با تاکید بر لزوم ایجاد وحدت میان مسلمانان، اختلاف را باعث شکست جهان اسلام می داند.

ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری، با اشاره به تلاش های دشمنان برای برهم زدن اتحاد و وحدت میان مسلمانان تاکید کرد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از ابتکارات بسیار جالب و خوبی در این زمینه شکل گرفته است، همین موضوع برگزاری کنفرانس های وحدت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی، همچنین با اشاره به حضور مهمان های مختلف اعم از شیعه و سنی و از کشورهای مختلف در این کنفرانس خاطر نشان کرد، شرایطی که در حال حاضر میان مسلمانان وجود دارد، ضرورت برگزاری مداوم کنفرانس وحدت اسلامی برای تقویت اتحاد میان مسلمانان ایجاد می کند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم مبارزه مشترک مسلمانان جهان با گروه های تروریستی مانند داعش که هیچ گونه ارتباطی با اسلام ندارند گفت، هر روز شاهد کشتار مسلمانان هستیم واین به نفع دشمنان ما آمریکا و اسرائیل است.

محمدی گلپایگانی، در پایان با تبریک ازاد سازی حلب سوریه از اشغال تروریست ها افزود، دولت و ارتش سوریه کار بسیار بزرگی انجام دادند و پس از این پیروزی کمر استکبار شکسته شد.

سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی روز پنجشنبه با حضور 220 شخصیت بزرگ و برجسته جهان اسلام از 60 کشور، در سالن اجلاس سران در تهران گشایش یافت.