بیروت- ایران‌پرس: رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت، رژیم صهیونیستی منطقه را به نمایشگاهی از انواع جنایت‌های جنگی تبدیل کرده است. 

«پیر حسین کولیوند» روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایران پرس در بیروت با محکوم کردن عملیات تروریستی انفجار پیجرها در لبنان تصریح کرد: بر اساس حس‌بشردوستی و اساسنامه جمعیت هلال احمر به‌زخمی‌ها در لبنان کمک می‌کنیم.  

رئیس جمعیت هلال احمر ایران افزود: با توجه به نوع عملیات تروریستی در لبنان گروه‌های تخصصی خوبی از جمله متخصصان چشم‌پزشک ایرانی به لبنان اعزام شدند.    

کولیوند گفت: متخصصان چشم پزشک ایرانی در بیمارستان‌های لبنان حضور دارند و درحال کمک‌رسانی به زخمی‌ها هستند. 

وی اظهار کرد: برخی زخمی‌ها به عملیات درمان تکمیلی نیاز دارند که به ایران منتقل می‌شوند.  

رئیس جمعیت هلال احمر ایران همچنین گفت: وضعیت جسمانی سفیر ایران در لبنان خوب بوده و روند درمان وی رو به بهبودی است و برای درمان تکیملی آقای مجتبی امانی به ایران منتقل می‌شود.

حادثه پیجرهای لبنان

رژیم صهیونیستی دیروز سه‌شنبه در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد. این دستگاه‌ها طبق بیانیه حزب الله لبنان توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: نهادهای ذی‌ربط در حزب‌الله در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

بر اساس گزارش‌ها، این جنایت هولناک، ۱۱ شهید و حدود ۳ هزار مجروح برجای گذاشته است.

وزیر بهداشت لبنان ساعاتی پیش گفت: ممکن است مجبور شویم که برخی از مجروحان را به بیمارستان های تخصصی برای درمان به خارج از کشور منتقل کنیم.

116

بیشتر بخوانید:

افزایش شمارمجروحان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان

اعزام تيم‌هاى امدادى و درمانى از ایران به لبنان درپی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی

وزیر بهداشت لبنان: در انفجار دستگاه‌های پیجر ۹ نفر شهید و ۲۷۵۰ نفر زخمی شدند

جمع آوری پیجرها توسط بیمارستان آمریکایی بیروت ده روز پیش از حادثه

بیانیۀ حزب‌الله در واکنش به انفجار دستگاه‌های پیجر