تحلیل؛

ایران پرس: نیروهای مقاومت در منطقه از جمله در عراق، یمن  و لبنان در دور جدید  حملات خود اهداف راهبردی در عمق سرزمین های اشغالی را هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق، روز یکشنبه 15 سپتامبر هدفی حیاتی را در عمق فلسطین اشغالی در حیفا هدف قرار داد. نیروهای مقاومت اسلامی عراق، پیشتر هشدار داده بودند  که در صورت تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، نیز اعلام کرد طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۵۰ موشک و پهپاد از جنوب لبنان به سمت الجلیل و جولان در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. دور جدید حملات نیروهای مقاومت ازعراق و لبنان در شرایطی روی داد که پیشترموشک بالستیک از یمن نیز به نزدیکی فرودگاه بن‌گوریون اصابت کرد. حملات گروههای مقاومت در منطقه موجب ترس و وحشت مقامات صهیونیست شده و به ناتوانی خود در مقابله با آن اعتراف کرده اند.  

 

مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، با انتشار گزارشی  اذعان کرد که جنبش انصارالله یمن در کنار برخورداری از توانایی هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی، توان موشکی‌شان را به گونه‌ای گسترش داده‌ اند که می‌توانند مرکز سرزمین‌های اشغالی را موشک باران کنند. مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم اشغالگر همچنین تصریح کرد: پهپادهای یمنی، تأثیرگذاری‌شان در هدف قرار دادن تل آویو و کشتن اسرائیلی‌ها را به اثبات رسانده‌اند.

انتشار تصاویری از حمله موشکی نیروهای مسلح یمن به تل‌آویو، ارتش رژیم صهیونیستی را ناگزیر به اعتراف به شکست سامانه پدافندی این رژیم در رهگیری این موشک کرد.این اولین‌بار است که موشکی به مرکز سرزمین های اشغالی در تل‌آویو اصابت می‌کند؛ که نه تنها پدافندهای رژیم صهیونیستی  بلکه پدافندهای آمریکا در منطقه هم نتوانستند آن را رهگیری کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در جلسه کابینه این رژیم در تل آویو درمورد دور جدید حملات نیروهای مقاومت به سرزمین های اشغالی سکوت کرد و با فرافکنی  به حمله هوایی  رژیم صهیونیستی به یمن در ماه جولای  اشاره کرد.

 

جبهه مقاومت و ضعف رژیم صهیونیستی

دور جدید عملیات گسترده نیروهای مقاومت، تاثیری مستقیم بر تحولات منطقه گذاشته است به گونه ای که سران رژِیم صهیونیستی نیز ناچار شده اند به ضعف و ناتوانی در مقابل این حملات اشاره کنند. روند عملیات گروههای مقاومت در روزهای اخیر متفاوت از قبل بود. 

حمله موشکی بالستیک نیروهای مسلح یمن، در شرایطی روی داد که سامانه های گنبد آهنین توانایی رهگیری آن را نداشتند و به نوعی این عملیات نشان داد که عمق سرزمین های اشغالی در تیررس  حملات موشکی نیروهای مقاومت قرار دارد. 

جنگ غزه موجب آسیب پذیری بیشتر رژیم صهیونیستی شده و ادامه این روند موجب خواهد شد که صهیونیست ها، دیگر توانایی مقابله و پاسخگویی همچنین رویارویی با نیروهای مقاومت فلسطینی و دیگر گروههای مقاومت  در منطقه را نداشته باشند. مراکز حساس نظامی، امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی براثر حملات موشکی و پهپادی در سرزمین های اشغالی بشدت آسیب دیده و دور جدید عملیات نیروهای مقاومت آشکار کرد که تل آویو برای جبران ضربات وارد شده ناتوان بوده است.  

استیصال رژیم صهیونیستی، برای پاسخگویی به عملیات مقاومت باوجود حمایت های بی وقفه مالی و تسلیحاتی آمریکا و غرب به این رژیم  تغییر روند معادلات منطقه را نشان می دهد که در این تحولات جدید بازیگر اصلی نیروهای مقاومت هستند و صهیونیست ها و حامیان آنها  شکست خود را پذیرفته اند.  

نویسنده: احسان شاه ابراهیم