نذیری اصل در گفت وگو با ایران پرس:

وین- ایران‌پرس: نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: موضوع رد انتصاب بازرسان این نهاد موضوع جدیدی نیست و این حق همه کشورها است.

«محسن نذیری‌اصل» نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایران‌پرس تصریح کرد: درچارچوب موافقت‌نامه پادمان جامع به طور معمول در مواردی فهرست بازرسان به‌روز می‌شود؛ یک تعدادی را رد می‌کنند و یک تعدادی را قبول می‌کنند.

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه ایران درچارچوب حقوقی موافقت‌نامه پادمان جامع قرار دارد، افزود: ایران تصمیم گرفت انتصاب تعدادی از بازرسان آژانس را این بار لغو کند، اما اخیرا ماموریت تعدادی دیگر از بازرسان در ایران پذیرفته است و این موضوع، اقدامی متعارف و معمولی است.

محسن نذیری‌اصل می‌گوید، اینکه گفته می‌شود تصمیم ایران شاید به توانایی آژانس برای استفاده از نیروهای مجرب تاثیر بگذارد، حرف پسندیده‌ای نیست، چون بیش از ۱۲۰ بازرس در فهرست بازرسان آژانس وجود دارد که این نهاد به‌خوبی می‌تواند با همین تعداد بازرسان وظیفه بازرسی و بازدید از تاسیسات ایران انجام دهد.

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: از این جهت هم کشورهای گروه همفکر اذعان کردند که این موضوع، موضوعی نیست که بخواهد به مساله اصلی تبدیل شود، مگر اینکه کسانی بخواهند اهداف سیاسی در پشت این قضیه داشته باشند که خیلی مورد استقبال کشورها قرار نمی‌گیرد.

نذیری اصل تصریح کرد: موضوع بررسی انتصاب بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بخشی از حقوق کشورها ذیل موافقت‌نامه پادمان جامع است.

117

بیشتر بخوانید:

اقدام ایران در لغو مجوز بازرسان؛ هشدار درباره تبعات سیاسی شدن آژانس