108 نماینده مجلس عوام بریتانیا در نامه‌ای به نخست وزیر این کشور، پاسخ قوی لندن را به وعده انتخاباتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، خواستار شدند.

به گزارش ایران پرس، در این نامه که امروز شنبه در تارنمای اندیشکده روابط بریتانیا - عرب منتشر شده است، نمایندگان مجلس عوام این کشور تاکید کردند لندن و شرکای اروپایی‌اش باید به تل آویو گوشزد کنند که زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی، در روابط آنها با اسرائیل عواقب جدی خواهد داشت.

در این نامه، وعده انتخاباتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، تهدیدی برای صلح در منطقه ارزیابی و تاکید شده است: "بوریس جانسون" نخست وزیر بریتانیا باید دولت فلسطین را درچارچوب مرزهای تعیین شده در سال ۱۹۶۷به رسمیت بشناسد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه ‌شنبه گذشته، یک هفته مانده به انتخابات پارلمانی در این رژیم، وعده داد که در صورت پیروزی در این انتخابات، بخش‌هایی از کرانه باختری را به اراضی تحت حاکمیت اسرائیل ملحق کند.

تا کنون بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی این وعده انتخاباتی اشغالگرانه و غیرقانونی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند.

141/118

بیشتر بخوانید:

اروپایی ها طرح نتانیاهو درباره کرانه باختری را محکوم کردند

واکنش کشورهای عربی به اظهارات نتانیاهو درباره کرانه باختری/ تحلیل