مشهد- ایران پرس: حرم منور رضوی در سالروز ولادت امام نهم شیعیان جهان؛ میعادگاه زائران و مجاورانی است که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای عرض تبریک به ساحت مقدس حرم رضوی مشرف شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، صحن‌ها و رواق‌های بارگاه منور رضوی، به واسطه  میلاد حضرت امام جواد ( ع ) امام نهم شیعیان جهان سراسر نور، تزئین و گل‌آرایی شده است و نوای مولودی خوانی در صحن ها و رواق های این بارگاه منور طنین انداز شده است.

همچنین برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های تربیتی و بصیرتی و سخنرانی به مناسبت این میلاد باسعادت در حرم رضوی و در صحن‌های مختلف تدارک دیده شده است.

امروز (شنبه) دهم رجب 1443 هجری‌قمری مصادف با 12 فوریه 2022 ، سالروز ولادت با سعادت امام محمد تقی (ع) نهمین امام شیعیان جهان است.

امام محمد تقی (ع)، دهم رجب سال 195 هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمدند و پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان جهان، عهده‌دار مسوولیت رهبری مسلمانان شدند.لقب مبارک امام محمدتقی(ع)، جواد الائمه است.

امام جواد الائمه، مولود بابرکت

امام رضا (ع) درباره منزلت فرزندشان امام جواد (ع) فرمودند: "من دارای پسری شده‌ام که همچون موسی (ع) شکافنده دریاهای علم است." 

امام جواد (ع) در سن هشت سالگی به امامت رسیدند و هفده سال دوران امامت حضرت بوده است؛ یعنی ایشان دوران امامتشان را از کودکی تا جوانی گذرانده‌اند.

در دوران امامت امام جواد (ع)، فرقه‌های مختلف اسلامی و غیراسلامی رشد کرده بودند و علوم و فنون سایر ملت‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفته بود، لذا امام نهم شیعیان جهان وارد بحث‌های علمی و اعتقادی شدند و در مناظره با مخالفان از ادیان مختلف با سرمایه خدایی از امامت پاسداری کردند.

112

 بیشتر بخوانید:

تبریک سالروز ولادت نهمین امام شیعیان جهان