نیکاراگوئه به دلیل جنایت و نسل کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، رسما روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم قطع کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، دولت نیکاراگوئه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت این کشور روابط دیپلماتیک خود را با رژیم نسل کش اسرائیل به دلیل  کشتار مردم بی گناه فلسطین قطع کرده است.

پیشتر وزیر امورخارجه نیکاراگوئه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با انتقاد از نظم ناعادلانه کنونی حاکم بر جهان، نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و متحدانش ضد مردم فلسطین و لبنان را محکوم کرده بود.

دولت نیکاراگوئه همچنین سفارت این کشور در آلمان را به دلیل حمایت دولت این کشور از نسل‌کشی اسرائیل در باریکه غزه تعطیل و از دولت آلمان در دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرد.

بر اساس تحلیلی که در ماه مارس توسط موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI) منتشر شد، آمریکا  و آلمان تقریباً ۹۹ درصد از کل تسلیحات وارداتی به سرزمین‌های اشغالی را تامین می‌کنند.

بر اساس برآورد موسسه صلح استکهلم، رژیم صهیونیستی ۶۹ درصد تسلیحات خود را از آمریکا و ۳۰ درصد را از آلمان در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ وارد کرده است.

رژیم نسل کش اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳  جنگ ویرانگری را ضد باریکه غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

بنا براعلام وزارت بهداشت فلسطین، در طول یک سال گذشته، رژیم صهیونیستی بیش از ۴۲ هزار فلسطینی را در باریکه غزه به شهادت رساند که ۶۰ درصد آن‌ها زن و کودک هستند.همچنین بیش از ۹۷ هزار نفر پس از حمله رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه مجروح شده اند.

116