نشست خبری حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با فیصل المقداد همتای سوری خود به جنگ افروزان علیه غیرنظامیان در غزه هشدار داد تا دیر نشده جنایات جنگی علیه بشریت و غیرنظامیان در غزه را فورا متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه سوریه درباره مناسبات دوجانبه و تحولات فلسطین و نوار غزه در دمشق حضور دارد پس از دیدار و گفت‌وگو با فیصل المقداد همتای سوری خود عصر جمعه در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی گفت: ساعاتی قبل گفت‌وگوهای مهم با بشار اسد داشتیم درباره آخرین تحولات فلسطین و جنایات جنگی رژیم آپارتاید و کودک کش اسرائیل با همکار و برادرم آقای فیصل المقداد مشورت های نزدیکی را انجام دادیم.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی همچنین اضافه کرد: سوریه همواره به عنوان یکی از خطوط مقدم در محور مقاومت نقشی اساسی در حمایت از فلسطین، زنان کودکان و غیرنظامیان و محور مقاومت داشته است. 

امیرعبداللهیان گفت: براساس اخبار موجود همچنان تعدادی از پادگا‌ن‌ها و مراکز نظامی نیروهای رژیم اشغالگر در اختیار و کنترل مقاومت فلسطینی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران بیان کرد: رژیم صهیونیستی که قادر نیست در این مناطق با نیروهای مقاومت رویاروی شود اقدام به بمباران و کشتار غیرنظامیان و زنان و کودکان در قالب نوعی قتل عام جمعی در غزه کرده است.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه گذشته عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.