چهار عضو دموکرات کنگره آمریکا که به پشتیبانی از رژیم صهیونیستی شهرت دارند، به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم هشدار دادند کرانه باختری رود اردن را به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه نکند.

به گزارش ایران پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، این چهار نماینده که «الیوت انگل» رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در میان آنهاست، در بیانیه ای مشترک تاکید کردند: " در مورد چشم انداز اقدام اسرائیل به ضمیمه سازی یکجانبه کرانه غربی «به شدت نگران» هستند."

«نیتا لووی» رییس کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان، «تد دویچ» رییس کمیته فرعی خاورمیانه به عنوان بخشی از کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و «برَد اشنایدر» دیگر نماینده دموکرات کنگره که در حمایت از رژیم صهیونیستی مشهور است، دیگر امضا کنندگان این بیانیه هستند.

هر چهار امضا کننده این بیانیه از حامیان دیرینه لابی طرفدار اسرائیل «ایپک» هستند و بر خلاف سیاست کلی حزب دموکرات، با توافق هسته ای ایران که سال 2015 در دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما" امضا شد، مخالفت کردند.

بیانیه نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان در شرایطی منتشر شده است که رژیم صهیونیستی با انتقادی فزاینده در حزب دموکرات آمریکا روبرو است.

«برنی سندرز» و «بتو اورورک»، دو نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، نتانیاهو را به عنوان فردی افراطی مورد انتقاد قرار داده و وعده داده اند در صورت پیروزی در انتخابات، رویکرد تازه ای در پیش خواهند گرفت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده بود؛ پس از برگزاری انتخابات پارلمانی این رژیم، بخشی از کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ملحق یا آنکه قوانین این رژیم را در این بخش‌ها حکمفرما می کند.

چهارصد هزار شهرک نشین در کرانه باختری و دویست هزار شهرک‌نشین نیز در قدس شرقی زندگی می کنند که بر اساس قوانین بین المللی اسکان صهیونیست ها در این مناطق غیرقانونی است.

بر اساس قطعنامه 1234 شورای امنیت که 23 دسامبر 2016 به تصویب رسید، رژیم صهیونیستی باید فورا به شهرک‌سازی خود در اراضی اشغالی فلسطینی پایان دهد.

رژیم اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند. 

 

135/116

بیشتر بخوانید :

واکنش تشکیلات خودگردان به اظهارات نتانیاهو درباره الحاق بخشی از کرانه باختری به اسرائیل

عضو ارشد حماس: رؤیاهای نتانیاهو درباره کرانه باختری هرگز محقق نخواهد شد

پیروزی نتانیاهو در انتخابات با روش‌های کثیف/ تحلیل