تحلیل؛

ایران پرس: «فیلیپ لازارینی» رئیس «آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی» (آنروا)، خواستار توقف آوارگی ساکنان غزه پس از اقدامات جدید رژیم صهیونیستی برای تخلیه مناطق خان یونس و رفح شد.

«فیلیپ لازارینی» در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: «این چرخه پیوسته جابجایی، گرفتاری در وضعیت بقا و ناامیدی باید متوقف شود.»  

 آنروا همچنین  اعلام کرد: ساکنان غزه از گرسنگی فاجعه بار رنج می‌برند و کودکان به سبب سوءتغذیه و تشنگی جان می‌دهند.

با گذشت 273 روز از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، دایره قحطی در شمال این منطقه به دلیل ممانعت مستمر از ورود کمک های بشر دوستانه و تخلیه کالا رو به گسترش است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه نیز اعلام کرد، ۳۵۰۰ کودک زیر ۵ سال به دلیل سوء تغذیه و سیاست گرسنگی اعمال شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی  علیه ساکنان  غزه  با مرگ حتمی روبرو هستند. در بیانیه دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه آمده است: رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر گذشته ( 2023 )  به دنبال وخامت بخشیدن عمدی به اوضاع انسانی و غذایی در چارچوب جنگ نسل کشی علیه غیرنظامیان غزه است.

«فیلیپ لازارینی» همچنین پیشتر گفت: نتوانستیم جنگ غزه را متوقف کنیم؛ جنگی که زیرساخت‌ها را ویران کرد و کودکان در آنجا به دلیل کمبود آب و غذا می‌میرند. علاوه بر این خود آنروا نیز هدف قرار گرفته و ۱۴۰ نفر از کارکنان این آژانس در غزه کشته شده‌ اند. 

رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات "طوفان الاقصی"  بر شدت اقدامات جنایتکارانه  خود در غزه افزوده است و این حجم از قساوت به تعبیر بسیاری از تحلیلگران به عنوان نسل کشی سازماندهی شده شناخته می شود که در تاریخ یکصد سال اخیر بی سابقه است.  

در کنار حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان ها، مدارس، و اماکن مسکونی همچنین با ادامه جنگ غزه اردوگاههای محل اسکان آوارگان فلسطینی نیز هدف حملات صهیونیست ها قرار گرفت. در هفته های اخیر شهرک نشین های صهیونیست نیز به کاروان های حامل کمک های بشردوستانه حمله کردند و با غارت این کمک ها از ارسال آنها برای فلسطینی ها خودداری کردند.

جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، با حمایت کامل آمریکا و دولت های غربی  انجام می شود و رسانه های غربی نیز در پوشش خبری تحولات جنگ غزه کاملا جانبدارانه به نفع صهیونیست ها عمل می کنند. جنایات رژیم صهیونیستی در غزه متوقف نشده و نیروهای امدادی سازمان ملل نیز از  قربانیان حملات ارتش این رژیم بوده اند.

 موضعگیری آنروا در شرایطی مطرح می شود که رژیم صهیونیستی، تاکنون به هیچیک از قطعنامه های سازمان ملل پایبند نبوده و از هر فرصتی برای نسل کشی و حمله گسترده به زیرساخت های غزه استفاده کرده است.  

تحولات جنگ غزه، موجب همگرایی بیشتر کشورهای مستقل جهان برای ایستادگی و مقابله با زیاده خواهی رژیم صهیونیستی و حامیان تل آویو شده است. طرح شکایت آفریقای جنوبی از سران رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین المللی و محکومیت سران این رژیم بخشی از تلاش هایی بوده است که  جامعه جهانی را علیه صهیونیست ها متحد کرده است.

رژیم صهیونیستی، امروز به عنوان رژیمی فاقد مشروعیت در سطح جهانی شناخته می شود و جنایات صهیونیست ها در غزه روند این انزوا را  افزایش  داده است. همسویی کشورهای مختلف، در حمایت از شکایت علیه سران رژیم صهیونیستی به علت ارتکاب به جنایات جنگی  و محاکمه آنها نتیجه حقانیت و مبارزه فلسطینی ها با اشغالگران صهیونیست بوده است.

نویسنده:  شاه ابراهیم