یک نهاد مستقل از کارشناسان سازمان ملل، حملات و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را نوعی نسل کشی در حال پیشروی در نوار غزه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، یک نهاد مستقل از کارشناسان سازمان ملل متحد روز جمعه با انتشار بیانیه ای، لفاظی‌های خشونت‌آمیز برخی سیاستمداران اسرائیلی همراه با تلفات جانی گسترده و تخریب زیرساخت‌های اساسی را از جمله اقدامات رژیم صهیونیستی برای نسل کشی قلمداد کرده و از ایجاد شرایط جاری در کرانه باختری که منجر به آوارگی اجباری شده، انتقاد کردند.

در این بیانیه آمده است: عدم اجرای فوری آتش‌بس، ساکنان منطقه را به سمت نسل‌کشی با ادوات جنگی پیشرفته قرن بیست و یک سوق داده است.

کارشناسان سازمان ملل همچنین نسبت به حضور اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر در سرزمین های اشغالی هشدار داده و از آن خواسته اند که در حملات خود علیه حماس، به چارچوب و قوانین بین المللی پایبند باشد.

در این بیانیه با اشاره به تخریب تونل ها در غزه به بهانه مقابله با حماس تاکید شده است: نباید با هدف تخریب این تونل ها، زیرساخت های غیرنظامی هدف قرار گیرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است و همزمان نیز اقدام به بازداشت جوانان معترض فلسطینی در کرانه باختری می کند.

117

بیشتر بخوانید:

آمریکا و انکار وقوع نسل کشی در نوار غزه

کنعانی: نسل کشی در غزه در مقابل دید جهانیان و با حمایت آمریکا انجام می‌گیرد