سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس بر گسترش همکاری‌ها با گرجستان در حوزه کشاورزی و رفع موانع بانکی بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایران پرس به نقل از خبرگزاری فارس؛ «جواد قوام‌شهیدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس روز جمعه با «لوان داویتاشویلی» Levan Davitashvili وزیر کشاورزی گرجستان دیدار و درباره راه‌های تقویت روابط در بخش‌های مختلف کشاورزی دو کشور گفت وگو کرد.

جواد قوام شهیدی، زمینه همکاری ایران و گرجستان در حوزه کشاورزی و فرآورده‌های غذایی را مناسب توصیف و پیشنهاد کرد یک مرکز مشترک تحقیقات علمی و کاربردی کشاورزی و فرآورده‌های غذایی با هدف استفاده متخصصان دو کشور از توان و تجربه یکدیگر تاسیس شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان همچنین مشارکت در مدیریت طرح‌های کشاورزی و همکاری‌های دانشگاهی به ویژه ظرفیت برجسته ایران در نانو کشاورزی و تحقیقات مرتبط با آن را از سایر زمینه‌های همکاری دو کشور برشمرد.

آمادگی گرجستان برای استفاده از ظرفیت های خوب ایران

«لوان داویتاشویلی» وزیر کشاورزی گرجستان هم در این دیدار از آمادگی کشورش برای بهره‌برداری از ظرفیت خوب شرکت‌ها و متخصصان ایرانی در زمینه کشاورزی خبر داد.

وزیر کشاورزی گرجستان همچنین از امضاء یادداشت تفاهم همکاری این کشور با ایران در زمینه قرنطینه گیاهی و حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران از تقویت مناسبات کشاورزی دو کشور استقبال کرد.115/111

بیشتر بخوانید:

 

امضای پنج سند همکاری میان ایران و گرجستان / تاکید بر مواضع مشترک دو کشور درباره مسائل منطقه ای

تلاش ایران برای تسهیل روابط تجاری با گرجستان